Clear Channel Nederland introduceert crossmediale location based oplossing
30-01-2017 (17:07) - Toeleveranciers
De impact van out-of-home kan worden vergroot door het toevoegen van mobile marketing. Om die reden lanceert Clear Channel in samenwerking met Adello, een specialist op het gebied van mobiel adverteren, een crossmediale location based oplossing.
Out-of-home speelt een belangrijke rol als startpunt van mobiele campagnes. Door het inzetten van out-of-home genereren adverteerders op grote schaal bereik en aandacht. Door dit te combineren met een mobiele campagne, waarbij de doelgroep niet alleen wordt getarget op basis van socio-demografische data maar ook proactief en hyperlokaal wordt benaderd op basis van GEO-fencing, krijgt de doelgroep rondom de out-of-home panelen de campagne ook te zien op hun mobiele telefoon. Door out-of-home op deze wijze te combineren met mobile display ads worden de sterke punten van beide media optimaal benut.
Adverteerders als ING en GOfun hebben al met succes gebruik gemaakt van deze interactieve crossmediale oplossing en hebben hun Schoolboardcampagne op diverse middelbare scholen in Nederland uitgebreid met een mobiele campagne.
Adello is naast GEO-fencing ook gespecialiseerd in gepatenteerde Predictive Intelligence technologie en koopt voor elke unieke ‘online veiling’ alleen de meest relevante impressies in waarvan de kansen groot zijn dat de mobiele doelgroep tot actie over zal gaan.