Definitieve timetable sprekers Sign & Print Expo 2019 bekend
18-03-2019 (09:42) - Toeleveranciers
Bezoekers van Sign & Print Expo 2019 kunnen drie dagen lang aanschuiven bij één van de vele interessante presentaties en lezingen in het Expo Theater. Beursorganisator Easyfairs pakt namelijk flink uit met een hoogwaardig sprekersprogramma. De sprekers spelen in op actuele thema’s die van grote invloed zijn op de sign- en print industrie.
Het kennisprogramma voor de dinsdag en woensdagmiddag was eerder al bekendgemaakt, maar nu volgt dan ook het programma voor woensdagavond en donderdag. Een greep uit de sprekers die nog niet eerder zijn gecommuniceerd: Peter Villevoye (Adobe), Meindert van den Heuvel (Interbest). Paul Kroef (ARA) en Mark Minkels (Minkels Marketing). Voor de invulling van het programma heeft Sign & Print Expo partners gezocht gespecialiseerd op de sub-thema’s van 2019: duurzaamheid, creativiteit, innovatie, automatisering en omnichannel communicatie.
Dinsdag 26 maart:
creativiteit als basis voor innovatie
Voor dinsdag 26 maart 2019 is het programma samengesteld in samenwerking met het VIGC (Vlaams Innovatiecentrum voor Grafische Communicatie) waarbij het thema ‘Creativiteit als basis voor innovatie’ is. Met sprekers als Katrien VanderLinden (Wonderwalls, Canvas), Bart Van de Wiele (Adobe) en Sander Jansen (ChangeVenture) heeft het programma een duidelijke focus vertrekkende vanuit de innovatiegedachte.
Woensdag 27 maart:
print sustainability 2.0 & omnichannel communicatie
Het belang van duurzaamheid in marketing en media neemt sterk toe. Steeds vaker nemen corporate bedrijven duurzaamheidscriteria op in hun briefings naar bureaus. Wat de invloed hiervan is op marketeers, grafische ontwerpers en reclamebureaus wordt toegelicht tijdens het kenniscongres ‘Print sustainability 2.0’.
In de avond staat het programma in het teken van omnichannel communicatie. Online- en offline communicatie versterkt elkaar. Sterker nog, de waarde van offline media stijgt nog steeds. Niet ondanks de invloed van het internet, maar juist dankzij de invloed van het internet. Binnen de zogeheten omnichannel communicatie speelt de visuele overtuigingskracht een zeer belangrijke rol en daar gaan sprekers als Arjan Leest (Mixed and Augmented), Peter Villevoye (Adobe Certified Expert) en Alex Kunst (Mr. PrintPakt) verder op in.
Donderdag 28 maart:
de essentie van verduurzaming en automatisering & het gebeurt op straat
Print- en signbedrijven hebben te maken met groeiende wensen en eisen van hun klanten ten aanzien van duurzame en milieuvriendelijke oplossingen. Wat kun je doen, waarin moet men investeren, wat mag het kosten (en opbrengen) en welke keuzes moeten gemaakt worden? Antwoorden op deze vragen en de kansen die er liggen op het gebied van duurzaamheid en automatisering krijgen bezoekers op donderdag 28 maart.
FONK creatieve partner
Sign & Print Expo 2019 wordt op creatieve wijze afgesloten met een sessie vanuit creatieve partner FONK die ingaat op de diversiteit van Out of home. Met Out of home communicatie heb je de consument tegenwoordig letterlijk binnen ‘handbereik’. Vaak is de consument via de smartphone immers maar één klik van de afzender van de campagne verwijderd. Maar wil je die connectie daadwerkelijk tot stand brengen, dan moet je als afzender meer dan ooit inventief, innovatief en creatief zijn. Raak geïnspireerd tijdens diverse case studies van onder anderen Mark Minkels (Minkels Marketing) Paul Kroef (ARA) en Meindert van den Heuvel (Interbest), die het gaat hebben over een Mudmasters case. Ben je benieuwd hoe ons brein de vele reclame-uitingen in onze dagelijkse omgeving verwerkt? Woon dan de sessie bij van Vladimir den Baars (Neurensics).
Openingstijden Sign & Print Expo 2019
Sign & Print Expo is op 26, 27 en 28 maart 2019 te bezoeken in Evenementenhal Gorinchem. Op 26 en 27 maart is de vakbeurs geopend van 13.00 tot 21.00 uur en op 28 maart van 10.00 tot 17.00 uur. Voor meer informatie en tickets:
www.signprintexpo.nl