Hypsos ontwikkelt het Holland Paviljoen op Expo 2017
02-06-2017 (14:01) - Toeleveranciers
Hypsos realiseert het Nederlands Paviljoen op Expo 2017. Als general contractor is Hypsos eindverantwoordelijk voor concept, design en realisatie van het Holland paviljoen op de wereldtentoonstelling Expo 2017 in Astana, Kazachstan.
Na een uitgebreide tenderprocedure werd Hypsos als winnaar uitkozen door het Ministerie van Buitenlandse Zaken en de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Het ontwerp van Hypsos en Partner voor creative services, gaf daarbij de doorslag. Onder leiding van creative director Melle Pama en zijn team van expo pavilion group / gestalt is een onderscheidend paviljoen vormgegeven. De bezoeker wordt als het ware ondergedompeld in een ruimtelijke weergave van het karakter van Nederland; een beeldtaal die refereert aan Nederlandse iconen, het Nederlands denken en Dutch Design.
Low Land, High Energy
Het thema ‘Low Land, High Energy’ van de Nederlandse inzending laat alle bezoekers kennismaken met onze typische “Dutch Mindset”, hoe die mindset ons heeft gedreven te innoveren en ontdekken welke rol ons land speelt in de energietransitie. Aan de orde komen onderwerpen als klimaatverandering, de vermindering van CO2-uitstoot, nieuwe vormen van energie, zoals hernieuwbare energie en energie-efficiëntie, energiezekerheid, energieopwekking en -opslag en duurzaam opgewekte energie.
immersive visitor-journey
In samenwerking met haar partners heeft Hypsos de video productie ontwikkeld voor het Holland paviljoen. Deze is vormgegeven tot een immersive visitor-journey waarbij middels innoverende technische oplossingen als multi-layer 3D holografische projectie de bezoeker een memorabele ervaring wordt aangeboden en de kernboodschap zal beklijven in het zeer grote aanbod van belevingen en informatie op de Expo.
Heide Agne, strategy director van Hypsos: “met een multidiciplinair team van content schrijvers, ontwerpers en specialisten op gebied van AV, VR, holografie en projecties hebben we gewerkt aan wat wij zien als een nieuw soort paviljoen. Het verhaal over de “mindset” was afkomstig van de klant, via Amsterdams buro Conspiracy Sinc en de creatieve vertaling naar een fantastische én haalbare bezoekersbeleving is hetgene waar wij in excelleren. De revolutionaire, op nanotechnologie gebaseerde NovaLine schermtechnologie zorgt voor een holografische projectie van MANN CG met ongekende dieptewerking.”