Improve Digital lanceert First Price Auction optie binnen Header Bidding

07-03-2018 (10:38) - Toeleveranciers

Het all-in-one advertentieplatform Improve Digital  lanceert de First Price Auction optie binnen haar Header Bidding product. Klanten hebben nu de keuze bij het bepalen van hun programmatic strategie tussen een first of second price veiling.

 
Met het lanceren van deze optie verplaatst Improve Digital zichzelf, en haar klanten, naar een omgeving waar kans is op een meer geavanceerde handelsmethode. In haar positie als vertegenwoordiger voor uitgevers in de programmatic advertising branche, geeft het bedrijf met First Price Auction uitgevers nieuwe mogelijkheden om hun monetizationstrategie te optimaliseren.


betrouwbare veiling

Sebastiaan Moesman, CEO van Improve Digital, zegt: “De optie First Price Auction maakt mogelijk voor meer advertentiebudget om naar programmatic adverteren te gaan. Een veilingsscenario met first-price geeft adverteerders meer vertrouwen in het programmatic ecosysteem omdat de prijzen voorstelbaar en stabiel zijn. Uitgevers krijgen met first-price veel beter een idee wat hun inventaris waard is. Het ‘wat je ziet is wat je krijgt’ first-price veilingsmodel creëert een meer transparante, voorspelbare en betrouwbare veiling.”

 

De optie van First Price Auction verbetert de perceptie van de echte waarde van de inventaris van de uitgever en zorgt voor een transparantere veiling dan het second-price veilingsmodel. Binnen het handelsmodel header bidding, second price kan voor zowel de verkoper als koper van de advertentieruimte negatief uitpakken. Behalve dat hogere prijzen zullen worden bedongen, is in een first-price veiling het hoogste bod de ‘clearing price’. Elk bedrag wat daarna in rekening wordt gebracht is daarna dus open en transparant.