JCDecaux haalt voorlopige gunning Amsterdams OV binnen
14-03-2018 (10:49) - Toeleveranciers
JCDecaux wordt dé partij in vervoersreclame in Amsterdam: openbaarvervoerbedrijf GVB heeft de Buitenreclame-exploitant het exclusieve contract voor reclame-exploitatie op trams, bussen en veerponten toegewezen.
JCDecaux heeft na een openbare aanbesteding de voorlopige gunning van het contract voor reclame-exploitatie op trams, bussen en veerponten in Amsterdam toegewezen gekregen van openbaarvervoerbedrijf GVB. De nieuwe overeenkomst voor de duur van minimaal 3 jaar betekent een voortzetting van het contract voor tram- en veerpontreclame en gaat van start per 1 mei 2018.
Met deze concessie versterkt JCDecaux zijn positie in Amsterdam: het bedrijf biedt adverteerders Abri’s, Mupi’s, Billboards, digitale Buitenreclame en Total View Trams, -Bussen en –Veerponten. De volledig bestickerde voer- en vaartuigen van GVB zijn enkele tientallen meters lang en zijn dagelijks te zien op diverse lijnen in Amsterdam. Hierdoor is stadsbrede dekking gegarandeerd. De exploitatie van Total View busreclame voert JCDecaux uit in samenwerking met OV Media.
Tramreclame was op het gebied van Buitenreclame lange tijd een grote afwezige in Amsterdam, totdat JCDecaux en GVB dit opvallende medium op Koningsdag 2015 herintroduceerden. De bestickerde trams werden direct warm onthaald en inmiddels hebben vele grote merken het mediumtype ingezet in hun campagnes. Als pilot vormden sinds enkele maanden ook de veerponten onderdeel van de overeenkomst.