OMX versterkt positie in digital audio advertising
13-09-2017 (12:59) - Toeleveranciers
OMX groeit: nieuw toegevoegd aan het netwerk zijn Ibiza Global Radio, Radio 509 en Q-dance. Hiermee vult OMX het bestaande aanbod aan met audio platformen die een trouwe community aan zich weten te binden op basis van sterke merkwaarden.
Daarnaast kan, dankzij een exclusieve samenwerking met het a2X® platform van Triton Digital®, een groot scala aan radiozenders, zowel lokaal als internationaal, tot het netwerk van OMX gerekend worden. Hiermee kunnen adverteerders via OMX alle Nederlandse luisteraars bereiken die naar de aangesloten internationale online radiozenders en muziek streaming diensten luisteren.
De inventory van OMX kan ingekocht worden met behulp van een gegarandeerde, directe deal. Daarnaast kan een adverteerder ook zeer gericht programmatic inkopen. Bij het vinden van de juiste profielen zal de uitbreiding van het netwerk daarom direct tot meerwaarde leiden.
retargeten & meten
Joris van der Pol, Algemeen Directeur OMS: “Met OMX bouwen we aan een platform van relevante digitale audiokanalen, om daarmee onze adverteerders optimaal in contact te laten komen met digitale luisteraars. Uiteraard met alle voordelen dat dit met zich meebrengt, zoals het kunnen targetten en meten van campagnes. De uitbreiding van ons netwerk heeft impact op zowel het aantal luisteraars dat we kunnen aanbieden, maar zeker ook op de kwaliteit. Stuk voor stuk zijn deze kanalen in staat om met waardevolle en relevante content specifieke groepen luisteraars te vermaken.'
aanbod digitale kanalen bij Talpa Radio en RadioCorp
Naast het aansluiten van zogenoemde 3rd parties, zitten ook de zenders die OMX reeds vertegenwoordigt niet stil. Joris van der Pol: “We zijn blij te zien dat er een heel scala aan nieuwe zenders wordt toegevoegd binnen ons bestaande portfolio. Zo komt Veronica met Veronica Non-Stop, en Sky Radio met drie nieuwe zenders; Sky Radio Singer-Songwriter, Sky Radio Feel Good Hits en Sky Radio Smooth Hits. Ook SLAM! MixMarathon is toegevoegd aan de OMX-familie. Na het succes van de SLAM! MixMarathon op vrijdag, nu ook een digitaal broertje daarvan dat 24/7 te beluisteren is.'