SocialBrands introduceert Influencersplatform
16-04-2018 (12:24) - Toeleveranciers
Social Brands, de social media marketing tool voor het maken van online campagnes, zet een volgende stap in het toegankelijk maken van online marketing campagnes voor iedereen: het Social Brands Influencers Platform.
Marketeers, influencers en infuencerbureaus kunnen via het platform met elkaar in contact komen en alle relevante cijfers zoals bereik en engagement direct inzien, zonder extra kosten. Zo maakt Social Brands het werken met influencers voor alle merken toegankelijk en verkleint zij de kloof tussen marketeers, influencers en influencerbureaus.
kosteloos aanmelden
Influencers zoals bloggers, vloggers en instagrammers kunnen zich kosteloos aanmelden voor het platform. Momenteel zijn er enkele honderden influencers in het platform aangemeld. Deze influencers verschillen van nano- en micro-influencers tot grote, bekende influencers met een massapubliek. Ook zijn er diverse influencerbureaus bij het platform aangesloten om hun klanten en influencers nog beter te kunnen bedienen.
direct inzicht
Marketeers kunnen op het platform zoeken in de database van influencers en zo bepalen welke influencers het beste bij een campagne past. Is er een relevante campagne, dan krijgen de geselecteerde influencers de aanvraag van het betreffende merk in hun eigen dashboard en kunnen zij via het platform contact opnemen met het merk. Merken kunnen hun campagnes ook in de marktplaats zetten, waarna influencers die voldoen aan de eisen kunnen pitchen op de campagne. De opdrachtgever (het merk) kiest vervolgens met welke influencer(s) zij wil werken. Zodra de campagne loopt, zijn alle relevante cijfers zoals bereik van de post, engagement en aantal views, real-time inzichtelijk in het campagne dashboard.
lage kosten
Registratie, het aanmelden van campagnes en het gebruik van de zoekfunctie in het platform is gratis. Adverteerders betalen pas als de deal met een influencer gesloten is. Dan bedragen de kosten voor gebruik van het platform EUR 50,- per campagne plus 10,- per post. Voor dit bedrag krijgen zij toegang tot alle campagnemogelijkheden, waaronder real-time informatie van de effectiviteit van de gehele campagne en van iedere afzonderlijke post binnen die campagne. Kosten voor de influencers zijn per influencer verschillend en worden tussen de marketeer en de influencer zelf afgesproken.