Vidcon Europe wil stempel drukken op Amsterdam
16-02-2017 (09:44) - Toeleveranciers
VidCon Europe gaat begin april voor het eerst haar stempel drukken op Amsterdam. De organisatie brengt hiermee contentmakers en marketeers samen die in de wereld van online video opereren. Het doel is om te inspireren en informeren, met diverse masterclasses door twaalf van de meest toonaangevende experts wereldwijd die kennis hebben van allerlei populaire social videokanalen.
Bezoekers krijgen praktische tips en trucs hoe zij hun bereik, inkomsten en invloed op verschillende kanalen kunnen vergroten. Met een grote groep experts van wereldniveau op één plek krijgen marketeers de kans om de gedeelde inzichten gelijk in praktijk te brengen.
De Industry Track van VidCon Europe voor professionals start met een keynote van VidCon oprichter, John Green. Daarna komen CEOs van vooraanstaande Europese online videokanalen aan het woord, waaronder Paola Marinone van BuzzMyVideos en Matthew Heiman van Diagonal View. Voor marketeers die Snapchat meer willen gebruiken gaan prominente Snapchatters HelloRasmus en Cailin O’Neil uitleggen hoe merken kunnen profiteren van dit nieuwe en eigenzinnige platform. En voor diegenen die alternatieve manieren zoeken om inkomsten te genereren, gaat Nikolas Schriefer van Stagelink meer vertellen over hoe je op verschillende manieren bekende online contentmakers kunt inzetten om dit te realiseren
De organisatie heeft een aantal samenwerkingen opgetuigd voor de lancering van VidCon in Europa, waaronder VEED Festival en VICE. VidCon en VEED hebben de handen ineen geslagen om internationale en Nederlandse online contentmakers samen te brengen. Mark Adams, Head of Innovation bij VICE organiseert een exclusieve workshop waarin hij inzichten van hun succesvolle marketingstrategieën deelt. Deze interactieve sessie is beschikbaar voor een beperkt aantal bezoekers, voor degenen die zich het eerste aanmelden. Dit kan door via de website te registreren.