WeAssist lanceert innovatieve klantenservicetool
11-04-2017 (09:46) - Toeleveranciers
Klantenservice kan efficiënter en goedkoper, zo dacht WeAssist. Dus lanceerde het bedrijf een slimme widget voor ‘de klantenservice van de toekomst’. De online customer journey tool moet ervoor zorgen dat klanten minder contact zoeken met het bedrijf.
WeAssist-oprichters Davey Martowidjojo en Thijs van der Veen hebben hun carrière als respectievelijk salesmanager en technisch projectmanager bij Livecom ingeruild om klantenservices vanuit een ander perspectief te optimaliseren. Vooral bedrijven met een belangrijke publieks-informerende functie, zoals (semi-)overheden, gezondheidsinstellingen, telecomproviders en energiebedrijven kunnen hierdoor besparen op fte’s.
De selfservicetool op de website geeft op basis van bezoekersgedrag, geografische locatie, AdWords campagnes en slimme algoritmen de bezoeker unieke zoeksuggesties. Door zoekwoorden te typen in de widget, wordt de bezoeker rechtstreeks gebracht bij voor hem relevante informatie. Het is als het ware een gepersonaliseerde versie van de huidige statische FAQ-pagina’s. Tegelijkertijd analyseert de widget al het bezoekersgedrag op de website en geeft aan waar op de website de informatievoorziening verbeterd kan worden. De manager ontvangt wekelijks een automatisch report.