40 jaar IDTV

31-10-2017 (08:00) - Toeleveranciers

Op 1 november 2017 viert IDTV zijn 40-jarig bestaan. De productiemaatschappij – bekend van televisieprogramma’s als De Rijdende Rechter en Wie is de mol? – ziet nog steeds volop kansen in een veranderend medialandschap. ‘We zijn ervan overtuigd dat we door combinatie van video, events en online een unieke positie hebben’, zegt CEO Taco Rijssemus.

 

Tv, online en live

IDTV heeft zich de afgelopend decennia ontwikkeld van louter televisieproducent naar ontwikkelaar van content voor tv, online en live. Naast programma’s als De Rijdende Rechter en Wie is de mol? profileerde het bedrijf zich de afgelopen tien jaar als succesvol producent van grote publieksevenementen (Koningsvaart en MH17-herdenking) en zakelijke evenementen (Heineken en KPMG). Ook digitaal wil IDTV de komende jaren vooroplopen met de productie van online content.
 

Nieuwe fase

Onlangs verhuisde IDTV van het Kraanspoor, Amsterdam-Noord naar de Overschiestraat in Amsterdam-West. Deze verhuizing, evenals de aanstelling van CEO Taco Rijssemus (maart 2017, red.) en het vernieuwde logo, kenmerken de nieuwe fase die IDTV doormaakt. ‘De mediawereld staat op zijn kop en de verhoudingen, relaties tussen zenders en adverteerders veranderen. Ook wordt de vraag naar content van merken, zakelijke klanten en de overheid steeds groter, daar kunnen wij van profiteren’, besluit Rijssemus.
 

40 jaar

IDTV werd in 1977 opgericht door de Nederlandse producent Harry de Winter. Het bedrijhf ging van start met concertregistraties van Prince, Tina Turner en Madonna, die wereldwijd op televisie worden uitgezonden. In de jaren daaropvolgend, schrijft het bedrijf geschiedenis met het televisieformat Lingo en dramaseries als 12 steden 13 ongelukken, Prooi en Oud Geld. In 2003 wordt IDTV aangekocht door het Britse mediabedrijf All3Media, en is sindsdien onderdeel van een mondiaal netwerk van televisie- en filmbedrijven.