blowUP media gaat samenwerking aan met GLOW Eindhoven
06-11-2017 (11:49) - Toeleveranciers
GLOW Eindhoven en blowUP media zijn een creatief partnership overeengekomen, om het lichtfestival op kunstzinnig gebied en qua bereik verder te laten groeien. Het eerste gezamenlijke project van de samenwerking betreft het kunstproject 'Weltmaschine', dat tijdens de komende editie van GLOW wordt gerealiseerd.
Kunstproject ‘Weltmaschine’ is een audiovisuele samenwerking tussen mediakunstenaars Albert van Abbe en Andreas Fischer. Tijdens het lichtfestival van 11 t/m 18 november bouwen de Eindhovenaar en Berlijner een 'indrukwekkende' oase van rust, op blowUP media's 112 m2 grote LED-scherm The Tower. Van Abbe wil de GLOW-bezoekers verrassen: "Ik heb altijd de behoefte om te contrasteren met de standaard invulling van massacommunicatie. Dus tijdens dit project zoeken we nadrukkelijk het contrast op. Met de impact van The Tower, willen we daarom een hele andere beleving neerzetten dan je op het drukste punt van de stad zou verwachten."
The Tower
kunst en maatschappelijke initiatieven
Volgens Ernst Vos, CCO van de blowUP media Group, is het partnership met GLOW een bijzondere kans om bij te dragen aan één van Nederlands grootste evenementen. “GLOW staat voor alles wat Eindhoven vertegenwoordigt en is een prachtig uithangbord van de stad. Binnen Eindhoven zien we The Tower als een opvallend communicatie landmark en we vinden het erg belangrijk om dit scherm in te zetten voor kunst en maatschappelijke initiatieven. Als partner van GLOW, zijn we daarom we extra verheugd dat The Tower het kunstproject ‘Weltmaschine’ mag faciliteren als officieel onderdeel van het festival.”