Agenda
Gerety Talks Dutch Creativity
Seminar

di 10 mei 2022 t/m di 10 mei 2022 - Net als de award show, zet de Gerety Talks serie een aantal van de echte changemakers in de marketing en creatieve industrie in de schijnwerpers - en in het middelpunt van het gesprek - met het doel om vooruitgang te stimuleren binnen de industrie op een wereldwijde schaal. De serie brengt leiders van bureaus en merken van over de hele wereld samen voor een verfrissende kijk op hoe leiderschap eruit ziet.
De laatste Gerety Talk voor dit seizoen gaat op dinsdag 10 mei in première over Nederlandse Creativiteit.
Het panel bestaat uit:
Inge Ligthart, Partner/CEO, Dawn
Anna van 't Hek, Directeur, Halal
Marielle Tolen, Associate Creative Director, Media.Monks Films
Inge Ligthart
Inge Ligthart is al meer dan 30 jaar betrokken bij een aantal van de meest impactvolle campagnes van Nederland. Na haar studie economie begon Inge haar carrière bij FHV / BBDO waar ze opklom tot Partner en Managing Director. Na een periode als zelfstandig consultant, directeur communicatie bij ING Bank en aan het roer bij TBWA / Neboko, stapte ze over naar het jonge bureau Dawn, dat in 2015 werd uitgeroepen tot het meest toonaangevende onafhankelijke bureau van Nederland.
Inge gelooft er heilig in dat merken niet alleen een commerciële rol hebben, maar ook een rol in de maatschappij en een standpunt over duurzaamheid. Inge is (onder andere) bestuurslid en penningmeester geweest van de VEA (Vereniging van Communicatie Adviseurs), bestuurslid van Sire (Stichting Verantwoorde Reclame), lid van de Adviescommissie Toekomst Publiek Omroepbestel (Raad voor Cultuur), lid van de Raad van Advies International Documentary Festival Amsterdam en is momenteel lid van de (een van de) adviescommissies van het Prins Bernhard Cultuurfonds, dat initiatieven financiert om polarisatie in de samenleving te verminderen.
Inge gelooft er heilig in dat merken niet alleen een commerciële rol hebben, maar ook een rol in de maatschappij en een standpunt over duurzaamheid. Inge is (onder andere) bestuurslid en penningmeester geweest van de VEA (Vereniging van Communicatie Adviseurs), bestuurslid van Sire (Stichting Verantwoorde Reclame), lid van de Adviescommissie Toekomst Publiek Omroepbestel (Raad voor Cultuur), lid van de Raad van Advies International Documentary Festival Amsterdam en is momenteel lid van de (een van de) adviescommissies van het Prins Bernhard Cultuurfonds, dat initiatieven financiert om polarisatie in de samenleving te verminderen.
Anna van 't Hek
Anna Maria van 't Hek is een van de meest succesvolle Nederlandse vrouwelijke regisseurs. Ze werkt nu vijf jaar bij HALAL en timmert zowel aan de weg in de reclamewereld als in de wereld van de documentaires. Zo veroverde Yab Yum de Nederlandse documentairescene: '" Wat elke uitstekende documentaire moet doen: de kijker achterlaten met verrassende overpeinzingen" - AD, ????."
Anna Maria's benadering van het vak is sterk beïnvloed door haar achtergrond in documentaire filmmaken. Haar stijl kenmerkt zich door een oprechte passie voor mensen en een vermogen om onder hun huid te kruipen. De kern van haar werk is een brandend verlangen om contact te maken met haar personages - variërend van kickbokskampioen Badr Hari tot Jaden Smith voor G-Star - om documentair en commercieel werk te creëren dat eerlijk en benaderbaar is.
Naast het regisseren van campagnes voor onder meer Volkswagen en Nike, blijft Anna Maria documentaires maken. In 2019 bracht Videoland de documentaireserie 'Badr' uit, die het publiek een kijkje geeft in het leven van de wereldberoemde kickbokskampioen terwijl hij zich voorbereidt op de match van het decennium. In 2021 verscheen 'Yab Yum' in de bioscoop, een documentaire over de opkomst en ondergang van een van 's werelds meest iconische bordelen. De film kreeg massale aandacht van de Nederlandse pers en haalde diverse voorpagina's.
Anna Maria's benadering van het vak is sterk beïnvloed door haar achtergrond in documentaire filmmaken. Haar stijl kenmerkt zich door een oprechte passie voor mensen en een vermogen om onder hun huid te kruipen. De kern van haar werk is een brandend verlangen om contact te maken met haar personages - variërend van kickbokskampioen Badr Hari tot Jaden Smith voor G-Star - om documentair en commercieel werk te creëren dat eerlijk en benaderbaar is.
Naast het regisseren van campagnes voor onder meer Volkswagen en Nike, blijft Anna Maria documentaires maken. In 2019 bracht Videoland de documentaireserie 'Badr' uit, die het publiek een kijkje geeft in het leven van de wereldberoemde kickbokskampioen terwijl hij zich voorbereidt op de match van het decennium. In 2021 verscheen 'Yab Yum' in de bioscoop, een documentaire over de opkomst en ondergang van een van 's werelds meest iconische bordelen. De film kreeg massale aandacht van de Nederlandse pers en haalde diverse voorpagina's.
Marielle Tolen
Met een achtergrond in literatuurwetenschappen en filosofie wordt werken in de reclame niet door iedereen gezien als de meest logische keuze. Voor Marielle is er echter een duidelijke connectie; het ambacht van het vertellen van een verhaal, dat is waar ze van houdt in het werk; en ongeacht de klant, het merk of de briefing, geweldig werk is gebaseerd op een sterk verhaal en logica, hoe funky, weird, slim of mooi de creatieve invalshoek ook is.
Marielle begon als copywriter en stapte vervolgens over naar creative, en bij Media.Monks werkt ze aan veel verschillende soorten projecten op verschillende platforms en technologieën.
Na gewerkt te hebben aan digitale, ervaringsgerichte en video concepten en creatieve uitvoeringen, van AI voice ervaringen, websites, apps tot sociale campagnes, richt Marielle zich nu puur op film en visuele ervaringen binnen het toegewijde film team.
Marielle begon als copywriter en stapte vervolgens over naar creative, en bij Media.Monks werkt ze aan veel verschillende soorten projecten op verschillende platforms en technologieën.
Na gewerkt te hebben aan digitale, ervaringsgerichte en video concepten en creatieve uitvoeringen, van AI voice ervaringen, websites, apps tot sociale campagnes, richt Marielle zich nu puur op film en visuele ervaringen binnen het toegewijde film team.