
Er zit muziek in de nieuwe samenwerking tussen TikTok en Tomorrowland
TikTok gaat samenwerken met het Tomorrowland, een van de grootse dancefestivals ter wereld en razend populair op de app met meer dan zeven miljoen volgers. Om muziekliefhebbers die niet aanwezig zijn toch het festivalgevoel te geven, maken de twee partners samen digitale content, zoals behind-the-scenes beelden en meer.
Beeldmateriaal: TikTok-kanaal Tomorrowland
Via TikTok kunnen gebruikers de magie van Tomorrowland ervaren, met livestreams van headliners, content van creators en een speciale in-app #Tomorrowland-hub, de plek om het festival digitaal te volgen. Daarnaast lanceren CapCut en Tomorrowland een officieel sjabloon waarmee gebruikers het festival verder kunnen delen op social media.
Ook op muzikaal vlak zoeken de twee merken samenwerking op. TikToks muziekdienst SoundOn en het label Tomorrowland Music organiseren boorafgaand aan het festival een gezamenlijk songwriterscamp. Artiesten van beide labels zullen nieuwe muziek schrijven, opnemen en uitbrengen, speciaal gemaakt voor de TikTok-content tijdens het festival. Deze nummers worden live uitgevoerd op het podium van Tomorrowland en wereldwijd uitgebracht via SoundOn.
Fenomeen op TikTok
Tomorrowland was al een wereldwijd fenomeen binnen de TikTok-community. De hashtag #Tomorrowland is inmiddels goed voor meer dan 10 miljard views. De livestream van Tomorrowland 2023 op TikTok brak zelfs met 16 miljoen kijkers een record.
Tomorrowland Brazilië en Winter
De samenwerking gaat verder dan alleen het hoofdfestival in Boom. TikTok en Tomorrowland zullen ook samenwerken rond andere live-evenementen van het merk, zoals Unity at The Sphere, Tomorrowland Brazilië, Tomorrowland Winter en meer.
Michael Kümmerle, Global Head of Music Partnership Development bij TikTok, zegt het volgende over de samenwerking: "We zijn enorm blij om opnieuw samen te werken met Tomorrowland en zo de beste dancemuziek naar de wereldwijde TikTok-community van #ElectronicMusic liefhebbers te brengen – dit keer voor een volledig jaar. Voor het eerst bieden we merken nu ook de kans om mee te doen in deze unieke samenwerking en deel uit te maken van alle iconische Tomorrowland-events op TikTok."