Inzenden voor Audify Awards 2025 nu geopend

Inzenden voor Audify Awards 2025 nu geopend

05-09-2025 (10:09) - Audio

Wie maakt de beste audiocommercial? Wie wint de award voor de beste non-spot audioreclame? En wie wordt uitgeroepen tot audio-ambassadeur van het jaar? Op 3 oktober, tijdens de Dag van de Audio, maakt Audify de winnaars van de prestigieuze audioreclameprijzen bekend. Inzenden kan nog tot en met 17 september.

Audiocommercials en non-spot audioreclames die voor het eerst te horen waren tussen 1 oktober 2024 en 30 september 2025 komen in aanmerking. Inzenden is kosteloos en kan via de website van Audify. Op 23 september komt de vakjury bijeen om de nominaties vast te stellen.

De jury bestaat uit ervaren communicatieprofessionals die zich buigen over alle creatieve audio-inzendingen:

- Susanne van Nierop - Adformatie
- Kees Kroot - Soundcircus
- Mary Hoogerbrugge - De Positioneerders
- Thijs Bontje - N=5
- Dirje van Laar - De Vakantiediscounter
- Suus Veenhof - Tonny Media

Creativiteit, uniciteit en effectiviteit

De jury beoordeelt de audiocommercials op creativiteit, uniciteit en effectiviteit. Daarbij is er speciale aandacht voor opvallendheid binnen het reclameblok, vakmanschap in audio, heldere boodschapoverdracht en vooral de impact op de luisteraar.

Voor non-spot audioreclame kijkt de jury naar creativiteit en originaliteit, relevantie voor het merk, storytelling en engagement en de algehele impact en effectiviteit. Ook essentieel is of het merk en de boodschap passen bij het programma en de luisteraars.

Audio-ambassadeur van het jaar

Een aparte vakjury, samengesteld uit professionals van Audify-audiobedrijven, benoemt de audio-ambassadeur van het jaar. Deze prijs gaat naar een persoon, organisatie, campagne of innovatie die een bijzondere bijdrage levert aan het audiovak. Dit kan een adverteerder zijn, een reclame- of mediabureau, of een andere speler in het veld.

De juryleden zijn:

Daphne Mylonas - Ster
Job Peijnenburg - Mediahuis
Karel Scheerder - DPG Media Radio
Wolter Klinkert - Talpa Media