
Playground duikt in wetenschap achter festivalactivaties met nieuwe podcast
Playground lanceert de vierdelige podcastserie 'Common Ground' over de wereld van festivalactivaties en experience marketing. Business Development Manager Roos Lust en Senior Concept Creative Alvin de Groot buigen zich over de vragen: Waarom staan merken tegenwoordig massaal op festivals? En: wat levert dat eigenlijk op, en hoe maak je als merk impact met beleving?
Het duo van Playground spreekt elke aflevering met marketeers, festivalorganisaties, creatieven en gedragswetenschappers over de psychologie achter merkactivaties. Gedragswetenschapper Maud van Hecke is vaste expert en licht telkens toe wat de wetenschap zegt over merkbeleving, zintuigen en emotie. De eerste aflevering is nu te beluisteren en onderzoekt de vraag: "De wetenschap achter brand love: zo beïnvloedt emotie merkvoorkeur."
Alex Ebbers, Brand Manager Playground: "Merkactivaties zijn vaak de kers op de taart binnen een bredere marketingmix. Waar festivalactivaties vroeger vooral het domein waren van F&B-merken, zien we nu steeds meer andere categorieën instappen. Toch blijft het voor veel merken spannend om live beleving toe te voegen. Met deze podcast willen we laten zien wat zo’n ervaring kan betekenen voor een merk. Het mooie aan dit format is dat we hiermee de kans krijgen om met mensen uit de festival- en marketingbranche in gesprek te gaan en zo verschillende kanten van festivalactivatie belichten, inclusief de valkuilen."
'Common Ground' is vanaf nu te beluisteren op alle grote podcastplatforms: Apple Podcasts, Deezer, Amazon Music en Podimo en Spotify.