Woodwork breidt uit met sound studio THNDR

19-02-2020 (11:18) - Audio

De nieuwe sound studio THNDR gaat zich richten op het ontwikkelen van tailor made sound design en muziek producties voor internationale merken. Craftsmanship, samenwerken met opkomend talent krijgen de focus. De sound studio gaat zowel voor eigen klanten werken als in nauwe samenwerking met Woodwork. Zo hebben ze de afgelopen maanden al succesvol samengewerkt voor het award winning Apollo 11 project, VanMoof en DGTL. de leiding van het buerau is in handen van Max Gramser.
 
Eerder in het proces betrokken zijn, dichter op de bal zitten en sneller schakelen. Daarmee wil de studio inspelen op de toenemende behoefte aan online content. “Geluid is een essentiële aanvulling op beeld; sterker nog, regelmatig is muziek leidend, zeker bij animatie. We merken dat dergelijke projecten ook steeds vaker zonder bureau tot stand komen.”, aldus creative lead Marvin Koppejan. “We werkten al vaker samen met Max en zagen mooie kansen om op muzikaal vlak onderscheidend te zijn. Na een korte pilot periode zagen we genoeg potentie om THNDR met een eigen identiteit te lanceren.”
 
Gramser heeft jarenlang ervaring als muziekproducer op gebied van sound design en muziekproductie. Hij pleit voor het vroegtijdig aansluiten in het proces om zo veel preciezer het verhaal in sound over te kunnen brengen: “Het timbre bij motion graphic luistert heel nauw en kan zelfs leading zijn voor het beeld. Bij een creatieve briefing weet je in het begin zelf ook vaak nog niet waar het eindigt. Nu kunnen we samen dingen uitproberen en beter maken. Ik heb enorm veel zin om met THNDR door te groeien naar een volwassen studio waarbij we met nieuw talent en verrassende muziekcreaties onderscheidend in de markt zijn”.
 
THNDR wil met dezelfde missie als Woodwork dat op visueel vlak doet, merken in beweging brengen. Praktisch gezien geeft de uitbreiding ook voordeel aan klantzijde doordat sound en visual in eenzelfde pakket wordt geproduceerd.
 
De komende tijd gaat THNDR zowel aan de slag voor adidas, Polaroid en Daily Paper als Alfred International en Wunderman Thompson Amsterdam.
 

Foto | Links: Marvin Koppejan, Rechts: Max Gramser