16 Effies vergeven
14-10-2010 (09:01) - Bureaus
Eén keer goud, vijf keer zilver en negen keer brons en één Grand Effie; dat is de oogst van de geheel vernieuwde EffieAwards 2010 van BVA en VEA, die woensdag 13 oktober werden uitgereikt in een uitverkochte Club Air te Amsterdam tijdens de eerste editie van het Ad Festival ‘De 24 uur van de reclame’.
De Grand Effie voor een hoogst uitzonderlijke prestatie op het gebied van effectieve communicatie ging naar “Gewoon bij Albert Heijn” van Albert Heijn (adverteerder) en TBWA\NEBOKO (bureau) in de categorie merkcampagnes. De campagne “Volkswagen Rijbewijs” van Volkswagen (adverteerder) en MTV Networks Advertising, ACHTUNG! (bureaus) in de categorie gedragscampagnes werd met Goud bekroond.
De jury onder voorzitterschap van voormalig staatssecretaris van Economische Zaken Frank Heemskerk (PvdA) kreeg in de drie inzendcategorieën: gedragscampagnes, merkcampagnes en bewustwordingscampagnes, in totaal 42 cases ter beoordeling.
De uitreiking van de EffieAwards in de pas geopende Club Air werd gepresenteerd door Renate Verbaan.
De uitreiking van de EffieAwards door BVA en VEA maakte dit jaar voor het eerst deel uit van een groot dagvullend event: het Ad Festival ‘De 24 uur van de Reclame’. Het event vond plaats op woensdag 13 oktober 2010 op en rond het Rembrandtplein in Amsterdam.
GRAND EFFIE
“Gewoon bij Albert Heijn”
Albert Heijn
TBWA\NEBOKO
categorie: merkcampagnes
GOUD
“Volkswagen Rijbewijs”
Volkswagen
MTV Networks Advertising, ACHTUNG!
categorie: gedragscampagnes
ZILVER
“Van bulkfrites tot SuperCrunch”
Aviko
DDB
categorie: gedragscampagnes
“InShared: we all benefit ”
InShared
DDB, Nobla, .bone
categorie: gedragscampagnes
“Andrélon haalt meer uit je haar!”
Unilever Benelux
UbachsWisbrun/JWT
categorie: merkcampagnes
“Plastic Heroes Campagne”
Stichting Nedvang
WAVE Communications, SVBMedia
categorie: bewustwordingscampagnes
“KPN: nummer één voor ondernemers”
KPN Zakelijke markt
N=5
categorie: merkcampagnes
BRONS
“Deloitte Innovation”
Deloitte
Doom&Dickson
categorie: gedragscampagnes
“Wat een Pokkie jaar!”
Hi, FHV BBDO, Red Urban, Mindshare, De Werkvloer, X-Ingredient, Winkelman en Van Hessen
categorie: gedragscampagnes
“Unox Biologische Soep”
Unilever Benelux
TBWA\NEBOKO
categorie: gedragscampagnes
“U MOET DE GROEI VAN HAK HEBBEN”
HAK B.V.
ETCETERA
categorie: merkcampagnes
“Mona en pudding weer helemaal terug”
FrieslandCampina
ALFRED, Nieuw, MEC
categorie: merkcampagnes
“Klein bedrag? PINnen mag!”
Currence
Eigen Fabrikaat
categorie: bewustwordingscampagnes
“Veilig Internetten”
Ministerie van Justitie
N=5 + KONG
categorie: bewustwordingscampagnes
“Aardige mensen”
Stichting Ideële Reclame, SIRE
Publicis Amsterdam, Lindblom
categorie: bewustwordingscampagnes
“De Groene Sint”
Oxfam Novib
N=5 en Schepnet
categorie: bewustwordingscampagnes