AFN toegetreden tot CMC
12-10-2010 (09:18) - Bureaus
AFN (Vereniging Facilitaire Sectie AFN) is toegetreden tot het CMC (Centrum voor Merk en Communicatie). De AFN treedt hiermee in de voetsporen van de andere vier partners van CMC: BVA, DDMA, SPOT en VEA. Met de toetreding van AFN wordt het draagvlak verbreed en kunnen de gezamenlijke doelstellingen in een steviger coalitie worden gediend. Zelfregulering is hierbij een belangrijke doelstelling. De branche is gebaat bij zelfregulering om commerciële communicatie in optima forma te kunnen benutten. Randvoorwaarde hierbij is dat men met respect voor de ontvanger en maatschappelijk verantwoord te werk gaat.
CMC-voorzitter (en binnenkort zeer waarschijnlijk minister) Hans Hillen: ‘Wij zijn zeer tevreden dat de facilitaire mediabedrijven hun krachten willen bundelen met die van ons.’ AFN-voorzitter Georgette Schlick: ‘Content en audiovisuele techniek en -diensten zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Met de toetreding van de branchevereniging voor de audiovisuele bedrijven, de AFN, versterken we het onderlinge belang tussen content en (technische) productie. Immers, inhoud beïnvloedt techniek en techniek beïnvloedt inhoud. Onze sector komt hiermee beter op de kaart te staan in Den Haag en Brussel.’