Amstel vraagt Tribe

26-01-2011 (09:37) - Bureaus

Bierbrouwer Amstel heeft Tribe gevraagd als vaste adviseur op het gebied van entertainment. De ambitie van Amstel is om onder andere de succesvolle formats De Vrienden van Amstel LIVE! en De Helden van Amstel LIVE! verder te integreren in haar marketingcommunicatiemix. Tribe is creatief verantwoordelijk voor beide evenementen en produceert deze ook zelf.

Maud Meijboom, Marketing Manager Amstel: ‘Omdat wij vonden dat De Vrienden van Amstel LIVE! toe was aan nieuwe impuls hebben wij in 2009 een pitch uitgeschreven. De belangrijkste opdracht was om Ahoy tot in alle finesses om te toveren tot de grootste kroeg van Nederland. Daarnaast werd de vraag gesteld om met een format te komen waarmee we terug de regio in konden. Beide opdrachten zijn met verve uitgevoerd door Tribe. De Vrienden van Amstel LIVE! is inderdaad omgetoverd tot de allergrootste kroeg van Nederland. In de huidige 2011 editie brengt het evenement zelfs meer dan 90.000 mensen op de been, een record. Met De Helden van Amstel LIVE! werd in 2010 een sterke basis gelegd voor een nieuw regionaal concept. In 2011 zullen er minstens 3 shows toevoegen aan deze nieuwe concertreeks. De samenwerking met Tribe bevalt Amstel zo goed dat we Tribe hebben gevraagd om op het gebied van entertainment over de volle breedte met ons mee te denken.’

Tribe werd opgericht door Niel van Hoff en Machiel Hofman. Naast de Amstel werkzaamheden is het bedrijf eigenaar van het strandfestival ZAND dat jaarlijks in Almere 35.000 bezoekers trekt. Een management divisie van het entertainment bedrijf begeleidt carrières van artiesten als Frans Duijts en JURK! (Dennis van de Ven & Jeroen van Koningsbrugge).

 


Media

Marketing

Economisch