Asico kiest Blyde Benelux

Asico kiest Blyde Benelux

25-04-2024 (10:29) - Bureaus

Alsico is een ontwerper en fabrikant van werkkleding in Europa. Bij het Belgische familiebedrijf, opgericht in 1934, staat het leven van mensen centraal. Niet alleen die van de dragers van de werkkleding, maar ook die van hun ruim 7000 medewerkers en hun families wereldwijd.

Alsico heeft een continue focus op innovatie en duurzame productie, waarbij hoge kwaliteit bescherming en comfort het uitgangspunt is. ‘Our performance protects yours’. In 2040 wil het bedrijf volledig CO2 neutraal zijn en Living Wage+ betalen waarbij leefbare lonen voor werknemers op alle alsico locaties centraal staat.

Vincent Siau, managing director alsico: “Iedere werknemer heeft het recht om zich goed te voelen, er goed uit te zien en veilig te zijn. Daar zetten we ons voor in, zonder toekomstige generaties in gevaar te brengen. Daarom doen we geen concessies aan wat belangrijk is, en verleggen we voortdurend de grenzen van innovatie. Je kunt alleen vandaag beschermen, als je ook morgen beschermt. Die verantwoordelijkheid houdt nooit op. Daarom hebben we ook voor Blyde als partner gekozen, want zij voelen de noodzaak dat het om een lange termijn investering gaat waarin de mens centraal staat.”

Eigen supply chain

Om altijd zicht te hebben op de werkomstandigheden van hun eigen werknemers, en op de kwaliteit en levering van de producten, produceert alsico uitsluitend vanuit haar eigen fabrieken (meer dan 20 wereldwijd). In de samenwerking met haar klanten wordt gekeken naar wat zij nodig hebben. Zowel op het gebied van specifieke beschermende eisen of wensen, als op bijvoorbeeld hoeveelheden of leverspecificaties. Alsico voorziet verschillende markten van beroepskleding, van werkkleding voor de gehele Engelse National Health Service (NHS) tot ruimtepakken aan NASA.

Gedeelde missie

Om alsico meer naamsbekendheid te geven, is het merk de samenwerking aangegaan met pr- en campagnebureau Blyde Benelux. Beide partijen pionieren op het gebied van impact ondernemen en zijn er op gebrand om een blijvende positieve impact te creëren.

Lorette der Kinderen, oprichter Blyde Benelux: “Voor alsico is het zo vanzelfsprekend dat ze hun verantwoordelijkheid nemen voor wat ze doen en wat dat betekent voor alles en iedereen om zich heen. We kunnen niet wachten de wereld hier meer over te vertellen en andere ondernemers hiermee te inspireren.”  

V.l.n.r. Joyce Jason Ghijs (alsico), Marlous van den Hoogen (Blyde Benelux), Vincent Siau (alsico), Evelien Pleging (Blyde Benelux), Simon Iredale (alsico)


Media

Marketing

Economisch