AXA kiest voor iO voor strategie marketplaces

AXA kiest voor iO voor strategie marketplaces

13-09-2022 (14:01) - Bureaus

iO (Campus Amsterdam) gaat aan de slag voor AXA Bike Security. In eerste instantie gaat iO AXA helpen bij de ontwikkeling van een marketplaces-strategie op het Amazon-platform, dat zich richt op de Franse markt.
 
Om de Franse markt beter te leren kennen, zal in eerste instantie een uitgebreid keyword-onderzoek worden opgesteld. Op basis van de resultaten hiervan zal iO de bestaande productpagina’s van Amazon France optimaliseren. In een volgende stap wordt een AXA Brandstore gecreëerd, waarmee het AXA-merk in Frankrijk verder wordt uitgebreid. Daarnaast zal een begin worden gemaakt met de ontwikkeling van een marcomstrategie bestemd voor de Franse markt.
 
Ook voor de Nederlandse markt zal iO werkzaamheden voor AXA gaan verrichten. Daarbij richt AXA zich op bol.com, waarvoor iO een content-structuur zal ontwikkelen. Deze wordt geïmplementeerd op alle bestaande AXA-productpagina’s op het platform van bol.com.
 
De reden om voor iO te kiezen licht Daniëlle Wolfs, Marketing Manager AXA Bike Security, als volgt toe: “In de open gesprekken, die wij met iO hebben gevoerd, kwam de brede kennis van zaken van het bureau duidelijk naar voren. Daarnaast deelt iO alle kennis, waardoor wij er zelf ook weer van leren. Kortom, we kijken uit naar een prettige samenwerking!”

 

Media

Marketing

Economisch