Bijenkorf en Selmore tellen af voor Dwaze Dagen
28-09-2010 (10:09) - Bureaus
De Drie Dwaze Dagen van de Bijenkorf vinden dit jaar plaats op donderdag 30 september, vrijdag 1 oktober en zaterdag 2 oktober. De Bijenkorf verwacht dit jaar een behoorlijke stijging van het aantal bezoekers. Ruim 9.565 klanten staan al sinds 6 september in de Dwaze Rij, de online game op deBijenkorf.nl, waarbij bezoekers een virtuele rij vormen om een vroege start te winnen voor de Drie Dwaze Dagen. Vrijwel alle artikelen zijn dit jaar ook te verkrijgen via de Bijenkorf webshop. Morgen vallen de felbegeerde boekjes op de mat. Online zijn deze nu al te zien met filmpjes en producten, die uit verschillende perspectieven kunnen worden bekeken. Ook is er dit jaar een nieuwe Drie Dwaze Dagen iPhone-applicatie die klanten van alle nieuwtjes en aanbiedingen op de hoogte houdt. Selmore deed zoals gewoonlijk de campagne voor het jaarlijkse koopfeest.

Sinds maandag 6 september staan de klanten al in de Dwaze Rij, de online game waarbij een vroege start voor de DDD verdiend kan worden. Om klanten te helpen bij de voorbereidingen kunnen zij sinds 25 september een online 'shoppinglist' maken. Tijdens de Drie Dwaze Dagen kunnen klanten direct vanaf deze 'shoppinglist' een bestelling plaatsen op deBijenkorf.nl of de printversie meenemen naar een van de filialen. De boekjes staan ook dit jaar online en zijn uitgebreid met video's en producten die vanuit verschillende perspectieven kunnen worden bekeken. De onlineshop van de Bijenkorf verkoopt dit jaar bijna het volledige assortiment. De Drie Dwaze Dagen zijn niet alleen via deBijenkorf.nl te volgen maar ook via Facebook, Twitter, en de nieuwe iPhone-applicatie, die klanten continu van de laatste nieuwtjes en aanbiedingen rondom de Drie Dwaze Dagen op de hoogte houdt.
Robert Bohemen, Marketing Director bij de Bijenkorf: ‘De verwachtingen voor deBijenkorf.nl en de webshop rondom de Drie Dwaze Dagen zijn hoog. Het aantal bezoekers op de website is gedurende de Drie Dwaze Dagen doorgaans enorm hoog, we verwachten 3 miljoen bezoekers, waarmee we net als voorgaand jaar de grootste website van Nederland hopen te worden. De Bijenkorf is gedurende de Drie Dwaze Dagen ook actief te volgen via de Social Media. Fans van de Bijenkorf kunnen zichzelf via Facebook 'taggen' op een product van keuze en maken zo kans dit product te winnen. De actie geldt ook middels Retweets op Twitter. Hiernaast lanceren we tijdens de Drie Dwaze Dagen een iPhone-applicatie waarop de boekjes en producten te bezichtigen zijn. De applicatie is een voorloper van de Bijenkorf-applicatie die de Bijenkorf na de Drie Dwaze Dagen lanceert.’