BNN lanceert Loeki 2.0
30-08-2010 (09:46) - Bureaus
BNN lanceert tijdens het TV Lab niet alleen programma’s, ook wordt er geëxperimenteerd met reclameblokken. Gedurende de week van TV Lab zal BeNNie te zien zijn; een ultra-kort tweeluik met een onweerstaanbare cliffhanger waarbij deel 1 vlak vóór en deel 2 direct ná het STER-blok wordt uitgezonden. Doel van het experiment is om de cliffhanger op een andere manier te gebruiken; niet om kijkers naar de volgende aflevering van een televisieserie te trekken, maar juist om te voorkomen dat kijkers wegzappen tussen twee programma’s door.
BeNNie is een jongen die steeds iets moet ondergaan. Wat? Dat bepaalt de kijker. Er zijn steeds twee keuzes en tijdens de commercials kan de kijker per sms of via internet aangeven wat er moet gebeuren. Dus: BeNNie heft een slagroomtaart in zijn hand: neemt hij een hap of krijgt hij de taart in zijn gezicht. BeNNie staat in zijn onderbroek: trek hij iets aan of trekt hij iets uit? Na afloop van het sterblok zien we direct het resultaat: waar heeft het Nederlandse publiek voor gekozen en wat moet BeNNie ondergaan?
BeNNie maandag 30 augustus t/m vrijdag 4 september bij BNN op 3
