BSUR doet WestlandUtrecht Bank

22-09-2010 (09:55) - Bureaus

Deze maand is de nieuwe corporate campagne van WestlandUtrecht Bank gestart. Met de boodschap ‘Er waait een frisse wind door Nederland’ lanceert WestlandUtrecht Bank zich als een nieuwe bank in Nederland.
Sinds 22 september 2010 introduceren drie televisiecommercials de ‘nieuwe’ bank op een verfrissende wijze in Nederlandse landschappen en situaties. Mede om die reden zijn de commercials geschoten in Nederland. Centraal staat het logo van de bank dat fluisterend aanwezig is in het beeld en langzaam zichtbaar wordt. De kijker ziet moderne Nederlandse momenten die mede mogelijk zijn gemaakt door de bank. De bank richt zich primair op actieve, ondernemende Nederlanders: ‘Onafhankelijke denkers en doeners die durven dromen en die vooruit willen. Met de haren in de wind, met beide benen op de grond’. WestlandUtrecht bank, een bank die een frisse wind door bankenland laat waaien.
De campagne is het eerste zichtbare resultaat van de verzelfstandiging van WestlandUtrecht Bank, die daarmee de 5e bank in Nederland wordt. In 2009 besloot de Europese commissie dat ING bedrijfsonderdelen moest afsplitsen. Als onderdeel van de ING Groep was WestlandUtrecht jarenlang actief met hypotheken en effecten. WestlandUtrecht Bank biedt hypotheken en effecten aan via een selectie van intermediairs en financieel adviseurs. Daarnaast biedt de bank de mogelijkheid tot online sparen aan en in de toekomst ook andere gespecialiseerde producten voor de grotere belangen, zoals vastgoed financiering of verzekeringen.
De campagne is ontwikkeld en gerealiseerd door BSUR uit Amsterdam en wordt multimediaal ingezet op o.a. TV, outdoor, dag- en vakbladen, online, events en direct mail. De campagne is het gehele jaar te zien.
 


Media

Marketing

Economisch