Creatieven gezocht voor Amsterdam DNA

21-10-2010 (09:18) - Bureaus

American Express en Cultuur-Ondernemen (voorheen Kunstenaars & Co) hebben ‘Amsterdam DNA’ in het leven geroepen. Dit is een wedstrijd waarbij de beste creatieve talenten van de stad wordt gevraagd de visuele essentie van Amsterdam weer te geven. De wedstrijd is toegankelijk voor alle kunstenaars en de winnaars worden gekozen door een aantal van de beste creatieve geesten in Amsterdam, onder wie Kunstenaar van het jaar 2010 Ans Markus.
 
‘Amsterdam staat bekend als een stad zonder grenzen, een plek met een internationaal karakter waar vrijwel alles mogelijk is en waar verschillende culturen bij elkaar komen. Maar welke elementen maken de stad nu zo juist herkenbaar en uniek? We dagen de kunstenaars uit om dat te visualiseren,’ zegt Jo Houben, directeur van Cultuur-Ondernemen. ‘Samen met American Express doen we een oproep aan alle kunstenaars en ontwerpers die geloven dat zij het in zich hebben om weer te geven wat er aan het hart ligt van Amsterdam; het visuele DNA van de stad.’

Marjolein Gerritsen, Vice President Merchant Services Netherlands bij American Express, vertelt: ‘American Express maakt al 30 jaar deel uit van het leven in Amsterdam. We willen de diversiteit van deze prachtige stad roemen en daarnaast kunstenaars de kans geven hun talent te ontwikkelen en een podium bieden om hun creativiteit te tonen.’

De winnende ontwerpen worden geselecteerd door Marjolein Gerritsen van American Express, in samenwerking met een groep vooraanstaande Amsterdammers en creatieve talenten. In de jury zitten Ans Markus, Kunstenaar van het jaar 2010, Bert van der Leden, directeur van de Supperclub, Jeanine Fluyt, hoofd PR en voorlichting van het Van Gogh Museum, Herman van Bostelen, bekend van de beeldcolumns Gorilla en Peter Kuijken, hoofd van de afdeling Creative van Ogilvy Amsterdam. Expositie
De finalisten zullen hun werk persoonlijk aan de jury presenteren.

De werken worden tentoongesteld in de exclusieve Amsterdam DNA-tentoonstelling in the Supperclub vanaf  25 november. De succesvolle kunstenaars krijgen bovendien de kans om hun ontwerpen in samenwerking met Cultuur-Ondernemen te verwerken tot promotiemateriaal van American Express, dat vanaf begin december te zien zal zijn in etalages en restaurants in heel Amsterdam. De wedstrijd is toegankelijk voor alle grafisch kunstenaars en de inschrijving sluit op 26 oktober.

 


Reacties

gisteren 25-11-2010 in Het Parool.
De uitslag: fantastisch .Vooral van Ena en Katie.
grada @ 26-11-2010 08:26 uur

Media

Marketing

Economisch