CreativeNL en New Dutch Wave opnieuw samen naar SXSW

05-12-2023 (15:17) - Bureaus

CreativeNL, het internationale platform van de Topsector Creatieve Industrie, kondigt aan dat het zijn strategische missie naar South by Southwest (SXSW) in Austin, Texas zal voortzetten in samenwerking met New Dutch Wave in maart 2024.

Aanmelding voor de Flying Dutchmen Tour is geopend. Onder de vlag van CreativeNL zal Nederland weer vertegenwoordigd worden in New Dutch Wave’s ‘clubhuis’, het Innovation Bridge Europe House downtown Austin, dat wordt gedeeld met Duitsland en Oostenrijk. Hier zal Nederland zich presenteren met een inhoudelijk en inspirerend programma met Immersive Experiences (IX) als verbindend en overkoepelend thema.

Blik in de toekomst

Daarnaast zal New Dutch Wave, in lijn met haar missie om mensen te verbinden en verwonderen, ‘wavers’ meenemen in de magie van South by Southwest (SXSW) met de Flying Dutchmen Tour, die de deelnemers zal onderdompelen in het enorme aanbod van nieuwe kennis, oplossingen, optimisme, inspiratie en netwerkmogelijkheden. SXSW – dat dit jaar van 8-16 maart plaatsvindt – is een jaarlijks terugkerende conferentie en festival in Austin, Texas, dat zich richt op nieuwe technologie, film, muziek, educatie en cultuur. Het festival trekt elk jaar tienduizenden bezoekers van over de hele wereld. Het evenement biedt een one of a kind platform voor innovatieve ideeën en creatieve uitwisseling tussen professionals uit verschillende sectoren. Simpel gezegd biedt ‘South By’ een blik in de (nabije) toekomst.

Focus

Maarten Schram, kwartiermaker SXSW 2024 namens CreativeNL en managing director van branchevereniging voor events en livecommunicatie, IDEA: ‘Nederland heeft historisch gezien altijd een sterke internationale focus gehad, heeft een rijke handels- en ondernemersgeschiedenis en ons land gevormd tot een open en innovatieve economie. Juist vanuit dit DNA vind ik het belangrijk om Nederlandse pioniers en internationale ondernemers, onderzoekers en initiatieven bij elkaar te brengen op een fijne plek in een aansprekend programma dat als focus IX meekrijgt – met creativiteit als motor om de kwaliteit van leven te verbeteren en bij te dragen aan een betere wereld. Samen met New Dutch Wave bouwen we op het fundament dat de afgelopen jaren is gelegd aan een succesvol SXSW 2024.’

Arne Koefoed, mede-initiatiefnemer New Dutch Wave en oprichter creative experiential agency WINK: ‘Wij zijn heel blij met de verregaande samenwerking met CreativeNL voor SXSW 2024! Hierdoor is, naast de natuurlijke kruisbestuiving van netwerken en business die wij faciliteren voor de hele Nederlandse delegatie in Texas, de inhoudelijke kant van onze missie stevig geborgd. Ik heb er weer veel zin in!’

Creatieve voedingsbodem

De hernieuwde samenwerking tussen CreativeNL en New Dutch Wave biedt een kans voor alle participerende partijen en professionals (ondernemers, creatieven, kennisinstellingen en innovatieve clusters) om nieuwe internationale samenwerkingen aan te gaan. Het gezamenlijke, ambitieuze streven naar innovatie en creativiteit voor een mooiere, betere wereld zal Nederland als innovatieve creatieve voedingsbodem internationaal op de kaart zetten – met alle mogelijke voordelen van dien. CreativeNL en New Dutch Wave nodigen hierbij professionals uit de technologie- en creatieve sectoren van harte uit om actief deel te nemen aan het veelzijdige programma van ‘onszelf’ en van SXSW 2024. 


Media

Marketing

Economisch