Freshheads bouwt Social Media Monitor
23-03-2011 (09:23) - Bureaus
Freshheads heeft een Social Media Monitor ontwikkeld die bedrijven in staat stelt hun online reputatie inzichtelijk te maken en te managen. Met deze nieuwe web applicatie, Dialogs genaamd, zien bedrijven in één oogopslag wat klanten of bezoekers op social media als Twitter, Hyves en Facebook over hun bedrijf schrijven. Daarnaast laat Dialogs zien in welke onderwerpen klanten of bezoekers zijn geïnteresseerd en welke onderwerpen veelbesproken zijn. De koppeling van Dialogs met LinkedIn en RSS is binnenkort beschikbaar. Dialogs wordt sinds enkele maanden succesvol ingezet bij organisaties als Interpolis, hetEindhovens Dagblad, Werkspot.nl, Dutch Cowboys, Omroep Brabant en Incubate.
Dialogs geeft niet alleen klantinzicht en statistieken maar biedt bedrijven ook de mogelijkheid direct te reageren en online de dialoog met klanten aan te gaan, statistieken bij te houden, locatiegebaseerd te zoeken en te monitoren en zoektermen te screenen. Daardoor zijn bedrijven in staat hun merkreputatie te beheren en te beheersen, krijgen ze directe klantinzichten, kunnen ze de impact van social media meten, stuurinformatiegenereren en leadgeneratie of salesactiviteiten ondernemen.
John van den Oetelaar, hoofdredacteur a.i. van het Eindhovens Dagblad: ‘Onze -redacteuren gebruiken Dialogs als extra middel om te zien welke onderwerpen binnen de ED-regio’s op sociale netwerken actueel en veelbesproken zijn. De redacties halen via Dialogs geregeld nieuws uit Tweets en berichten op Facebook en Hyves. Dialogs is onze antenne op social media gebied.’
Wout Withagen, algemeen directeur van Freshheads: ‘Dialogs is heel breed inzetbaar. Waar banken en verzekeraars de oplossing inzetten voor Webcare en Customer Care en PR bureaus de merkreputatie voor klanten meten, gebruiken journalisten Dialogs om te zien welke onderwerpen in de regio actueel zijn. Werving- en selectiebureaus zetten de tool weer in om vacatures aan werkzoekenden te koppelen en een bedrijf als Werkspot.nl zet Dialogs in voor leadgeneratie. De mogelijkheden zijn onbeperkt. De hoeveelheid informatie die via social media wordt gedeeld is gigantisch en bedrijven houden graag grip op die informatiestroom. Dialogs is daar de perfecte oplossing voor.’