Grey wint pitch Pleegzorg Nederland
25-11-2010 (09:43) - Bureaus
Grey Amsterdam breidt deze week haar klantenbestand uit met het ministerie van Volksgezondheid Welzijn en Sport waarvoor zij een wervingscampagne voor Pleegouders gaat maken. Pleegzorg Nederland is onderdeel van de brancheorganisatie MOgroep Jeugdzorg. Grey Amsterdam werd gekozen na een pitch waarin ook Roorda, BVH, Imagine en Maximum Alliance zaten.
De campagne die voor Pleegzorg Nederland is ontwikkeld, volgt op ander recent ‘sociaal betrokken werk’ van het bureau, zoals een pan-Europese campagne tegen sexueel misbruik van kinderen en een campagne voor Pink Ribbon Magazine. De campagne wordt gemaakt in samenwerking met Pleegzorg Nederland, een samenwerkingsverband van de 28 (regionale) pleegzorginstellingen. Deze instellingen zijn verantwoordelijk voor de werving en screening van pleegouders, de bemiddeling en plaatsing van pleegkinderen en de begeleiding van pleeggezinnen.
Hazelle Klønhammer, Managing Director van Grey Amsterdam: ‘Het was een heel mooie pitch om aan te werken. Het onderwerp pleegkinderen is bijzonder rijk en het werven van meer en vooral ook de juiste kandidaten voor pleegouderschap is een prachtige uitdaging. Ikzelf was verrast dat er zoveel mogelijkheden in pleegzorg zijn. Ik wist bijvoorbeeld niet dat je kinderen ook enkel tijdens weekenden of vakanties pleegzorg kunt bieden. Zo zijn er rond pleegzorg nog meer eye-openers die veel mensen bewust zullen maken dat pleegzorg ook voor hen interessant kan zijn.’
De campagne, die vooral op internet, radio en in print gevoerd zal worden, wordt begin 2011 officieel gelanceerd.