GroupM start strategische samenwerking met gaming for brands bureau The Invaders
GroupM het moederbedrijf van de mediabureau’s Mindshare, Wavemaker en EssenceMediacom, en gaming for brands bureau The Invaders kondigen een exclusieve strategische samenwerking aan. Op klantniveau werd er in het verleden al door de 2 partijen nauw samengewerkt. Dit gaan ze nu verder uitbreiden. GroupM wordt de exclusieve partner als het gaat om strategie en business development.
Gaming Hub
Volgens GroupM CEO Maiko Valentijn is de samenwerking met The Invaders in lijn met de missie van GroupM ‘Make AdverDsing work beKer for People. “GroupM is steeds op zoek naar kanalen waarmee speci?eke doelgroepen op een zo relevante manier en in een natuurlijke omgeving bereikt kunnen worden. Gaming en de gaming community zijn daar een goed voorbeeld van. 'We snappen als geen ander bij GroupM hoe het gaming kanaal werkt. We hebben inmiddels een zogenoemde Gaming Hub waarin 18 collega’s actief zijn. The Invaders heeft bewezen de creatieve expert te zijn bij de invulling van dit kanaal en zijn daarmee dus een interessante partner om mee samen te werken om onze klanten de beste totaaloplossing op het gebied van gaming aan te kunnen bieden. Door een samenwerking met hen aan te gaan investeert GroupM in een doelgroep en een generatie die over het algemeen lastiger te bereiken is met traditionele mediakanalen.”, aldus Maiko Valentijn.
Maturity versnellen
Frieda Ulsamer de Waard van The Invaders: “Om van gaming een volwassen marketing kanaal te maken dien je enerzijds creatief volledige focus te hebben op deze specifieke cultuur en community en anderzijds in staat zijn om dat zo goed mogelijk te schalen. Samenwerking met een marktleider als GroupM is essentieel om die maturity te versnellen. Steeds meer adverteerders zien gaming als een interessant alternatief om engagement met brede, maar vaak lastig te bereiken doelgroepen aan te gaan. Dat maakt dat The Invaders in het afgelopen jaar alleen al 15 nieuwe klanten verwelkomden. Als je de impact, die we in- and around the game realiseren, samen kunt vergroten, dan wordt de waarde van gaming voor adverteerders nog vele malen groter.”
De afgelopen periode werkten The Invaders & GroupM al op verschillende klanten succesvol samen. Zowel in Nederland als in de VS. Het intensiveren van de samenwerking op game intelligence, data, creaDe en media past in beiden strategie om gaming als markeDng asset voor adverteerders succesvol te maken."
Onafhankelijk
Op klant- en bureauniveau blijft The Invaders onafhankelijk opereren. De samenwerking tussen GroupM en The Invaders zal zich voornamelijk richten op de verdere professionalisering van gaming als mediakanaal en het samen ontwikkelen van campagnes voor de klanten van GroupM.