Haust, Weetabix en Saclà vragen Buro Benk

03-11-2010 (09:18) - Bureaus

Deze maand stromen de actieverpakkingen van Haust en Weetabix alle Nederlandse en Belgische supermarkten in. Een aantrekkelijke joint marketing campagne om penetratie te verhogen en op te vallen in het toast- en ontbijtgranenschap. Buro Benk, joint marketing specialist, heeft beide campagnes bedacht en uitgevoerd. Tevens heeft Buro Benk de pitch bij Saclà gewonnen om joint marketing campagnes op de winkelvloer te ontwikkelen in 2011.

Bij de Haust campagne wordt het borrelmoment verlengt in een dinermoment. Bij  drie actieverpakkingen Haust krijgt de consument 25% korting op de Princess Silver Fondue DeLuxe of de Table Chef TM Pro. De totale korting bedraagt 10 euro en het uitgekozen artikel wordt gratis thuisbezorgd. De campagne wordt ondersteund door on pack communicatie, displays op de winkelvloer, advertenties in handelsbladen en online bannering in zowel Nederland als België.

Weetabix is volgens de fabrikant zeer rijk aan vezels en bevat essentiële voedingsstoffen en koolhydraten die langdurig energie geven. Vandaar dat de consument bij aankoop van één pak Weetabix 35% korting krijgt op een weekend of midweek bij Sunparks. De campagne wordt ondersteund door on pack communicatie, displays op de winkelvloer, advertenties in handelsbladen en online bannering in zowel Nederland als België.

Saclà is voor 2011 op zoek naar activaties op de winkelvloer. De joint marketing gedachte is een onderscheidend element geweest in de presentatie van de plannen van Buro Benk.

 


Media

Marketing

Economisch