Kerstcampagne Scarlet en Mortierbrigade
13-12-2010 (09:17) - Bureaus
‘Gelieve onze producten niet te gebruiken tijdens het Kerstweekend’. Dat is de opmerkelijke boodschap die Scarlet en Mortierbrigade de wereld in sturen. Het idee achter deze oproep is vrij simpel: het Kerstweekend dient om je te laten omringen door familie en vrienden. Zij verdienen voor één weekend jouw volledige aandacht, afleiding van telefoons, internet en televisie zijn helemaal niet nodig!
De actie is het eerste resultaat van de samenwerking met Mortierbrigade, dat de opdracht heeft gekregen om Scarlet, als challenger in de telecommarkt, op originele wijze in de picture te zetten.
‘We zijn uiteraard erg blij met een klant als Scarlet in onze portefeuille’, zegt Veerle Devos bij Mortierbrigade. ‘Scarlet is een merk met een enorm potentieel, maar bevindt zich in geen gemakkelijke markt. Toch zien we er een mooie uitdaging in, want hoe je het draait of keert, Scarlet heeft een scherp en interessant aanbod; aan ons om dat op een originele manier aan iedereen duidelijk te maken.’
PR en bannering moeten zorgen voor het werven van de kandidaten. Er is ook een grootscheepse affichecampagne op poten gezet. Tijdens het Kerstweekend zelf is er de check periode, waarbij ook een TV spot te zien zal zijn; maar niet door de kandidaten, want die mogen hun toestel uiteraard niet aanzetten!
Scarlet biedt de deelnemers ook een aantal hulpmiddelen om het hen iets gemakkelijker te maken. Zo ontvangt iemand die tijdens het Kerstweekend een mail stuurt naar een deelnemer een automatische e-mail met als boodschap ‘Sorry, ik doe mee aan de wedstrijd van Scarlet en ben dit weekend off”. Scarlet voorziet ook een voicemailtool en facebookapplicatie waarmee deelnemers makkelijk hun status kunnen aanpassen.