Maik de Boer doet (niet) Energieveilig.nl

31-12-2010 (09:27) - Bureaus

In opdracht van Energieveilig.nl, een initiatief van de gezamenlijke Nederlandse netbeheerders, heeft Blutarsky, in samenwerking met PR bureau Triple P Entertainment en productiemaatschappij Re-Branded, een PR-campagne uitgevoerd in de derde week van december.

De opdracht was om alle Nederlandse huishoudens binnen een aantal weken voor te lichten over de risico’s van excessief en onjuist gebruik van elektrische apparaten in de maand december. Het budget was beperkt, de deadline kort en het gewenste bereik ambitieus.

Om deze boodschap voor het voetlicht te brengen is er gekozen voor een PR-aanpak waarbij Maik de Boer werd gevraagd om voor The Society Shop, hoek Van Baerlestraat en PC Hooftstraat, een kersetalage in te richten als gastetaleur. Op 13 december onthulde Maik de Boer vol trots zijn Kerstetalage en dit werd gelijk goed opgenomen door de pers.

Het erop volgende nieuws dat in de nacht van 14 op 15 december, de met veel trots door Maik gepresenteerde, etalage volledig was afgebrand zorgde voor een enorme hoeveelheid media-aandacht op TV (SBS Shownieuws, RTL Boulevard, KRO’s Koffietijd), radio, dagbladen en online. Een ontstemde Maik de Boer werd overladen met media-aandacht en steunbetuigingen. De oorzaak, gesmolten stroomdraden en onder kleedjes weggestopte stekkerdozen, werd in de pers breed uitgemeten en besproken. Een woordvoerster van Energieveilig lichtte de gevaren van onjuist gebruik van elektriciteit in verschillende interviews toe.  Om mensen bewust te maken van de gevaren werd er op Energieveilig.nl een game ingezet zodat men zelf proefondervindelijk de risico’s kon ondergaan met als dagelijkse incentive een te winnen veilige, energiezuinige set LED-kerstverlichting.

Uiteindelijk werden ruim 7 miljoen mensen geconfronteerd met de risico’s van verkeerd gebruik van elektriciteit in een periode waar kerstlichtjes, stekkerdozen, gourmetstellen etc. excessief worden gebruikt. De naamsbekendheid van Energieveilig kreeg een enorme boost en het aantal site bezoeken steeg aanzienlijk.  De uiteindelijk verworven mediawaarde bedroeg meer dan 300.000 euro. Dit bedrag werd gerealiseerd binnen een tijdsbestek van maar liefs één week.

Bureau: Blutarsky, bureau voor merkactivatie
Concept en realisatie: Thomas Magermans, Timo Klaarenbeek
Account en strategie: Patrick Joore, Gwenda van Hoegee
Online director: Peter Hoekstra
PR: Triple P Entertainment (Pauline Verhoeven, Saya Seesing)
Productie: Re-Branded (Dennis Keyner, Xandra Vellinga)
Setdressing: Jelier& Schaaf (Dirk Tolman)
Fotografie game: Hunk
Productie game: Ludatic (Hjalmar Snoep)
Opdrachtgever: Energieveilig.nl (Cindy van Lubek, Inez Hendriks, Danielle Nicolaas)
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch