Mediahuis en 72andSunny Amsterdam werken samen aan nieuw Gen Z-nieuwsmerk

Mediahuis en 72andSunny Amsterdam werken samen aan nieuw Gen Z-nieuwsmerk

05-02-2025 (11:13) - Bureaus

Mediahuis werkt samen met 72andSunny Amsterdam aan een nieuw nieuwsmerk voor Gen Z. In de eerste fase richt het creatieve bureau zich op de merkstrategie, positionering en lancering. De naam van het merk is voorlopig nog niet bekend.

De mediaconsumptie van Gen Z verschilt aanzienlijk van die van eerdere generaties. Zo haalt de jeugd van tegenwoordig het belangrijkste nieuws van platforms als Instagram en TikTok. De twee bedrijven willen met onafhankelijk journalistiek de kloof tussen traditionele media en jongere doelgroepen overbruggen. 

Christopher Kenis, CEO van het nieuwe initiatief bij Mediahuis, en Gaia Rossetti, Head of Brand bij 72andSunny Amsterdam, vertellen: "Samen bouwen we een merk dat aansluit bij de volgende generatie, hun stem hoort en hun diverse perspectieven weerspiegelt. De innnovatieve aanpak en diepgaande kennis over de jongerencultuur van 72andSunny brengen frisse energie en perspectieven in het project. Dit sluit perfect aan bij de journalistieke expertise en inzicht in het veranderende medialandschap van Mediahuis."

De samenwerking komt kort nadat Fergus Waddell is toegetreden tot 72andSunny Amsterdam als Head of Growth, afkomstig van Saatchi & Saatchi. Andere recente klantwinst voor het bureau zijn onder andere TikTok en e.l.f.


Media

Marketing

Economisch