Merkcampagne NS Hispeed in première

18-10-2010 (07:52) - Bureaus

Vandaag is op televisie de nieuwe merkcampagne van NS Hispeed te zien. Een kleurrijke animatie laat zien dat een Europees hogesnelheidsnetwerk vanaf Nederland te bereiken is, en dat zo'n reis met een muisklik te boeken is. Vonken vliegen langs de belangrijkste Europese bestemmingen, zoals Frankfurt, Berlijn, Parijs en Londen. De campagne, ontwikkeld door het nieuwe bureau van NS Hispeed, Tribal DDB Amsterdam, bestaat uit de commercial, print en online.

NS Hispeed is als merk wel bekend, met deze campagne wordt ook de veelheid aan bestemmingen gecommuniceerd. Neem de hogesnelheidsverbindingen van Thalys, ICE International en Eurostar, maar denk ook aan de Fyra verbinding tussen Amsterdam en Rotterdam.

Die inhoudelijke bekendheid moest opgebouwd worden, dus werd visueel gemaakt dat die hogesnelheidsreizen naar honderden bestemmingen in heel Europa makkelijk via NSHispeed.nl te boeken zijn. Binnen de paars-rode animatie zien we een 'Sparkle', een vonk, die vanaf de herkenbare Europese steden raast en uiteindelijk uitkomt in Nederland, waarna de vonk overgaat in een muisklik. De stijl van de animatie, gemaakt door animator Raphael Bartels, straalt de snelheid van het product uit, maar ook het comfort en de kwaliteit van het reizen. Online komt de animatie terug in banners en op de site, aansluitend op de commercial, die de belangrijkste bestemmingen in combinatie met de reistijd en de trein die ze er heen brengt weergeven. Net als de commercial en de binnenkort te verschijnen printuitingen leiden ze naar de website. Doel van de campagne is dat mensen de NS Hispeed website actief gaan gebruiken bij het boeken van hun reis: ‘Alle hogesnelheidsreizen beginnen bij je thuis.’

Bureau:
Tribal DDB Amsterdam (http://www.tribalddb.nl)
Creatie: Olaf van der Geld, Björn Diemer
Strategie: Ted Doomen, Marianne van Soomeren
Regie: Raphael Bartels
Animatie en 3D visualisatie: Raphael Bartels, Joris Blomjous en Michiel Krop
Muziek: Massive Music
Account: Joost Jongbloed, Siebren Benedictus
Klant: Linda Kroon en Marian Krijgsman
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch