MishMashen met Getty

21-09-2010 (10:23) - Bureaus

Getty Images Inc. heeft vandaag het startsein gegeven voor de jaarlijkse multimedia ‘Mishmash’ wedstrijd, bedoeld ter inspiratie en ondersteuning van de producenten van muziekvideo's van de toekomst. Deze uitdaging biedt creatieven op het gebied van film en muziek van over heel de wereld de kans om een eigen korte video ter maken, gebruik makend van de content van Getty Images. Getty Images, bekend om zijn toonaangevende collecties beelden en eersteklas multimedia content, heeft meer dan 528.000 footage clips voor commercieel, creatief en redactioneel gebruik met een totale tijdsduur van meer dan 50.000 uur. Bovendien beschikt het bedrijf over Pump Audio, een uitgebreide muziekcatalogus met een groeiende collectie van momenteel meer dan 50.000 originele muziektracks (pre-cleared), gemaakt door een aantal van 's werelds beste onafhankelijke artiesten. Deelnemers worden uitgenodigd om een kort verhaaltje of video art te maken, tussen een en drie minuten lang, gebruikmakend van de uitgebreide footage- en beeldcollectie van Getty Images en een track van Pump Audio (of een mix van maximaal vijf tracks).


De competitie is begonnen op 20 september en duurt zes weken. In de jury hebben wereldberoemde professionals zitting op het gebied van muziek- en filmproductie, onder wie:
Nathalie Humphreys, hoofd specialist factual bij Shine Television, de grootste onafhankelijke Britse productiemaatschappij
• Emil Nava, directeur van Between the Eyes, genomineerd voor de Best Music Video bij de MOBO awards van dit jaar en winnaar van de Best Music Video award van het Rushes Soho Shorts Festival
• Pekka Hara, commercieel directeur, Stink TV and skunkus.com
• David Knight, redactioneel directeur van de UK Music Video Awards, curator van BUG en hoofdredacteur van Promo News
• Phil Tidy, producer van video's en commercials, en curator van BUG
• Craig Lovelidge, creatief directeur van StrawberryFrog
 

De wedstrijd staat open voor creatieven uit heel de wereld, waarbij 'jury's' drie winnaars selecteren uit elk van de drie regio's, alsmede een winnaar van een global grand prix. Deelnemers worden uitgenodigd hun inzendingen te uploaden naar de Mishmash website voor 31 oktober 2010. De jurering en de verkiezing door het publiek vinden plaats in de periode van 1 - 14 november. De bekendmaking van de winnaars vindt plaats op 15 november. Bezoek voor meer over informatie over de Mishmash competitie, de regio-jury's en de voorwaarden voor deelname www.gettyimages.com/mishmash

 


Media

Marketing

Economisch