Nieuwe identiteit THNDR Music slaat in als bliksem

Nieuwe identiteit THNDR Music slaat in als bliksem

05-03-2025 (14:56) - Bureaus

THNDR Music, de Amsterdamse boutique studio voor muziek en sonic branding, heeft vijf jaar na oprichting een nieuwe visuele identiteit. 'We blijven THNDR in hart en nieren, maar onze uitstraling groeit met ons mee,' zegt oprichter Max. 'Muziek draait om emotie en connectie, en dat brengen we nu nog sterker tot uiting.'

Het vijfkoppige team, een mix van componisten en sound designers met roots in jazz, klassiek, EDM en hiphop, is inmiddels een vaste waarde in Amsterdam. THNDR werkte aan campagnes of sonic branding voor grote namen als Google (IO), Wilson, Intel, Zwitserleven, DeGiro, Hotjar en VanMoof.

De studio combineert de energie van Amsterdam met internationale invloeden uit LA en werkt nauw samen met gerenommeerde Amsterdamse creatieve bureaus, waaronder Indie, INDG, Woodwork, Czar, Code D'azur en Being There. 

Bliksem, donder, naklank

De nieuwe visuele identiteit, ontwikkeld met David & Jim, is een ode aan de naam THNDR. Designer Jim Janssen legt uit: 'We schreven een manifest dat donder en bliksem verbindt met geluid; Bliksem zorgt voor spanning, donder slaat in met impact, en de naklank blijft hangen – net als een goed muziekstuk. Die drie elementen anticipation, impact & resonance, zijn de essentie van THNDR en die dynamiek vangen we in ons logo en onze hele uitstraling.'

Om de rebranding te lanceren, lanceert THNDR een satirische reveal film van regisseur Boris Booij (Czar), gespeeld door Teun Beurskens, met VFX van Janneke van der Wel. Een knipoog naar de industrie en hoe muziek in je kan manifesteren.


Media

Marketing

Economisch