O'Neill werkt met Edge Amsterdam

17-09-2010 (10:40) - Bureaus

Surfmerk O’Neill gaat een samenwerking aan met het creatieve netwerk Edge Amsterdam voor het genereren van vernieuwende en innovatieve concepten om de nieuwe collecties onder de aandacht te brengen. O’Neill heeft sterke roots in de surf- en snowboardsport maar daarnaast richt O’Neill zich in toenemende mate ook op lifestyle clothing en ‘all year relevance’. De concepten zullen gericht zijn op de lancering van de nieuwe collecties voor Spring / Summer 2011 en Fall / Winter 2011-2012. Ervaren creatieven reviewen het ingezonden werk. O’Neill kiest hieruit het beste concept. Edge is een creatief netwerk  dat internationale jonge talentvolle creatieven uitnodigt om voor merken te werken aan merk- en communicatieopdrachten. Op dit moment zijn er ruim 300 jonge talenten aangesloten van verschillende creatieve opleidingen en disciplines. “Het unieke profiel van de creatieven binnen het netwerk van Edge Amsterdam biedt O’Neill de mogelijkheid om op een innovatieve manier frisse en vernieuwende ideeën voor het merk te ontwikkelen”, zegt Sascha Weil, European Marketing Manager van O’Neill. “Wij zijn een merk met een jonge doelgroep. Niet alleen genereren we nieuwe ideeën, maar onze doelgroep is ook actief aan de slag met het merk. Daarom hebben we gekozen voor Edge Amsterdam.” Derek Ariëns, Managing Director van Edge voegt toe: “O’Neill is een merk met een lange historie; het is niet alleen de uitvinder van het wetsuit, maar streeft continue innovatie na. Juist daarom is het fantastisch dat we met het netwerk van Edge hieraan een bijdrage kunnen leveren.”
 


Media

Marketing

Economisch