Peijnenburg stopt met campagne

05-01-2011 (11:18) - Bureaus

Koninklijke Peijnenburg stopt met de reclamecampagne ‘Happen naar Peijnenburg’. Deze oer-Hollandse campagne heeft zijn werk gedaan. Sinds de start van de campagne in 2003 is de markt voor ontbijtkoek ruimschoots verdubbeld. Gisteren startte Peijnenburg met een nieuwe reclamecampagne met als thema ‘Van huis uit meegekregen’. Met deze campagne speelt Peijnenburg in op de nieuwe gebruiksgewoonten, want ontbijtkoek wordt steeds vaker buitenshuis gegeten.  

Nederlanders eten jaarlijks circa 100 miljoen ontbijtkoeken. Aten we vroeger ontbijtkoek thuis aan de keukentafel, tegenwoordig eten we steeds vaker een plak ontbijtkoek op het werk, op school of onderweg. ‘Nederlanders weten van huis uit dat ontbijtkoek goed voor hen is. Ze stoppen vaak een plak ontbijtkoek in de tas, zodat ze hun lekkere trek verantwoord kunnen stillen, waar zij ook zijn. Daarom gaat onze nieuwe reclamecampagne een nieuwe fase in’, vertelt Rene Groen, marketingdirecteur van Koninklijke Peijnenburg. ‘Onze nieuwe campagne met het thema ‘Van huis uit meegekregen’ speelt op de nieuwe gebruiksgewoonten van ontbijtkoek in.’

Koninklijke Peijnenburg startte in 2003 met de reclamecampagne ‘Happen naar Peijnenburg’, die is ontwikkeld door Leukwerkt Worldwide. De gewaardeerde campagne won diverse prijzen. Bovendien groeide de markt van ontbijtkoek jaar op jaar. Ook verscheen het boek ‘Happen naar Peijnenburg’ over deze langlopende campagne die laat zien hoe je met één campagne jarenlang succesvol kunt zijn. De vruchtbare samenwerking met Leukwerkt krijgt met de nieuwe campagne een vervolg. Bart Kuiper van Leukwerkt Worldwide is ook de geestelijk vader van de reclamecampagne ‘Van huis uit meegekregen’ waarmee Peijnenburg een nieuwe fase ingaat.
 


Reacties

Wat een vreselijke campagne "van huis uit meegekregen"daar kunnen ze ook beter mee stoppen. Wat een rare reclame...moet zij een prostitue voorstellen? Dat klopt dan toch niet met de insteek om in te spelen op wat jevan thuis hebt meegekregen?
Stephanie @ 04-06-2011 18:17 uur
Ik vind de nieuwe reclames avan Peijnenburg echt nergens op slaan, wat heeft het slpen van een student met een leraar te maken met ontbijtkoek? Het is een ordinaire slecht doordacht reclame en irriteerd me zeer ernstig. Deze reclame weerhoudt me ervan om het product nog te kopen wat voorheen een favoriet was.
Nigel @ 30-07-2011 17:37 uur

Media

Marketing

Economisch