Reclamemakers schrijven boek over MD

05-11-2010 (09:35) - Bureaus

De vader van Rianne Engels overleed aan Myotone Dystrofie. Een chronische spierziekte, die maar weinig mensen kennen. Terwijl MD in ons land de meest voorkomende spierziekte onder volwassenen is... Aan die onbekendheid wil Engels dolgraag iets doen. ‘Het is een afschuwelijke aandoening, die iemands kracht en karakter sloopt. Wat blijft er dan nog van je over?’ Samen met haar collega Hans Blaauwendraat (42), directeur bij het Utrechtse reclamebureau O-utrecht, besloot Engels (34) er een boek met de titel ‘GeenGezicht’ over te schrijven. Niet droog medisch, maar vol aangrijpende verhalen van patiënten en hun gezinsleden. Engels: ‘Je hebt deze ziekte nooit alleen. Omdat ook je persoonlijkheid door de ziekte verandert, heeft je omgeving er dag in dag uit mee te maken. Eigenlijk raak je iemand al kwijt, vóór hij eraan overlijdt.’

‘Geen Gezicht’, Uitgeverij Thoeris, 24,95 euro. Daarvan gaat 5 euro per boek naar MD. Alles gaat naar de VSN, de Vereniging Spierziekten Nederland, de opdrachtgever van het boek. Te koop op geengezicht.nl, via bol.com en in de boekhandel

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch