Resoluut brengt Voetbal International naar de iPad
22-12-2010 (09:43) - Bureaus
Het Amsterdamse designbureau Resoluut heeft Voetbal International, het grootste sportblad van Nederland, van strategie en ontwerp op iPad gebied voorzien. In de app, die sinds vandaag beschikbaar is, is een tweede-scherm concept opgenomen waarin het laatste nieuws, standen en video zijn geïntegreerd. Het is ook voorzien van een actueel overzicht van velden, minute-to-minute wedstrijdverslagen, haarscherpe fotografie en streaming video en radio. Eerder maakte Resoluut andere apps voor bekende titels, zoals Autoweek, Viva en de succesvolle NU HD app.

Inmiddels zijn er meer bedrijven die apps maken voor de iPhone, iPad of andere devices voor uitgeverijen, maar Resoluut is een partij die ook aantoonbare ervaring heeft met het naar iPad brengen van grote titels en merken.
Voor grote uitgeverijen als Sanoma en WPG verzorgt Resoluut titels op de iPad. Micha Commeren, art director en managing partner bij Resoluut: ‘We integreren de oplossing met het redactionele proces, zodat men kan profiteren van schaalgrootte. Voor iedere titel maken we een eigen app, met een eigen look and feel en een design dat aansluit bij de manier van consumeren van de doelgroep. Het moet ademen en voelen als de papieren editie en een weerspiegeling zijn van de ziel van het magazine. Tegelijkertijd is de iPad echt een ander medium met zijn specifieke gebruiksmogelijkheden en momenten. We zoeken altijd naar de juiste balans.’
Opdrachtgever: Voetbal International
Visual Design, Concept en Strategie: Resoluut
Interaction design: UNITiD
Technische realisatie: The Saints