Schavemaker creatief directeur LBi Lost Boys
04-02-2011 (09:25) - Bureaus
Vanaf deze maand wordt Femke Schavemaker creatief directeur bij LBi Lost Boys. Zij zal daar samen met de huidige creatief directeur Maarten van de Vijfeijken de creatieve directie vormen. Schavemaker werkte reeds van 2001 tot 2005 bij Lost Boys als copywriter. Daarna maakte zij de overstap naar Lowe & Draft. Sinds
2006 is Schavemaker werkzaam als creatief directeur bij Black Magic Marker. Daar was zij verantwoordelijk voor spraakmakend werk voor WNF en TomTom. TomTom's Secrets (een online campagne rondom de 'geheime handleiding' van TomTom) die in tientallen landen werd uitgerold, zorgde voor veel ophef en werd beloond met een Webby Award.
Schavemaker: ‘LBi Lost Boys staat aan de vooravond van een nieuwe fase. Zowel bedrijfsmatig als creatief. Het enthousiasme waarmee zo'n omvangrijk en toonaangevend bureau zichzelf durft te vernieuwen is inspirerend en was voor mij doorslaggevend.’
Marcel Houtman (Managing Director): ‘Met de komst van Femke is de creatieve directie van LBi Lost Boys compleet. Femke staat voor de generatie nieuwe creatieven met digitaal DNA. Samen met Maartens ervaring met het bouwen van merken, hebben we nu één van de sterkste creatieve teams in de industrie. Daar zijn we enorm trots op.’