Sid Lee maakt adidas’ Epicentrum
18-03-2011 (09:17) - Bureaus
Misschien heb je de afgelopen week al wat filmpjes voorbij zien komen op TV, als voorbode van de nieuwe campagne, maar nu is de campagne ook officieel van start gegaan. Epicentrum.
Het is niet alleen adidas’ grootste campagne ooit, het is ook de eerste keer dat adidas alle drie de submerken – adidas Sport Performance, adidas Originals en adidas Sport Style – samenbrengt in een allesomvattende campagne. De gedachte achter de campagne – met ‘adidas is all in’ als veelzeggende pay-off – is om de volledige diepte en breedte van het merk te illustreren. Van het veld tot op de catwalk, van in het stadion tot op straat.
In de campagne zijn aan het merk verbonden sterren – zoals Lionel Messi, David Beckham, Derrick Rose maar ook Katy Perry – vastgelegd in hun natuurlijke omgeving, zoals tijdens een training, wedstrijd of optreden. De serie films geeft niet alleen een goed beeld van de intensiteit die bij prestaties komt kijken, maar toont ook hele duidelijke parallellen tussen de verschillende beleveniswerelden.
De commercial is geregisseerd door Romain Gavras en de muziek in de clip is van de Franse electroband Justice met hun nieuwe single ‘Civilization’, die officieel uitkomt op 4 april. Het in Montreal, Canada gevestigde bureau Sid Lee creëerde en produceerde de campagne.