TCC en Ruijs Draaisma gefuseerd
22-10-2010 (09:27) - Bureaus
Per 21 oktober zijn The Communication Company Benelux (TCC) en Ruijs Draaisma Reclamebureau gefuseerd. Daarbij ontstaat een nieuwe bureaugroep met vestigingen in Breda, Nijmegen, Arnhem en Antwerpen en in totaal zo’n 54 medewerkers. De gezamenlijke directie van het nieuwe TCC zal worden gevoerd door Cees Faes (huidig CEO van TCC) en Cor Boonstra jr. (huidig CEO van Ruijs Draaisma).
Cees Faes: ‘Deze fusie ligt perfect in lijn met onze strategische groeivisie, waarbinnen we vonden dat we enkele competenties nog verder moesten versterken. Ruijs Draaisma is met name erg sterk in corporate en interne communicatie en heeft na de overname van Whatyousee communicatie eerder dit jaar ook een erg sterke marketing intelligence tak in huis. Wat dat betreft is het logisch dat we contact met hen gezocht hebben om te kijken of we tot deze mooie stap konden komen. De samenwerking met Cor is voor ons overigens niet helemaal nieuw: hij was in de periode 1996–1999 als directeur aan TCC verbonden en was onder meer verantwoordelijk voor het opzetten van onze nog steeds erg succesvolle packaging design unit.’
Cor Boonstra: ‘Voor onze klanten en onze medewerkers is dit natuurlijk een fantastische stap. In het jongste GfK Intomart onderzoek werd TCC uitgeroepen tot één van de tien meest creatieve bureaus van Nederland en zelfs één van de vijf meest betrouwbare. Aangezien de twee organisaties zo complementair aan elkaar zijn, verwacht ik een heel vlotte integratie. Het is ons streven om vanaf 1 januari 2011 onder de gezamenlijke naam The Communication Company door het leven te gaan.’
De nieuwe directie wordt terzijde gestaan door een tweekoppige Raad van Advies, bestaande uit ondernemer Cor Boonstra sr en Lbi oprichter Michiel Mol. Die laatste gaat zich nadrukkelijk bezighouden met de verdere ontwikkeling van de online- en nieuwe media competenties van The Communication Company. De doelstelling van de nieuwe groep is om de komende vijf jaar een gecontroleerde groei in BBI van 15% per jaar te realiseren. Daarbij verwacht de directie met name in haar online-activiteiten een meer dan autonome groei.