TEAM LEWIS opent AI-gedreven studio's in Kuala Lumpur, Londen en San Diego
PR- en marketingbureau TEAM LEWIS opent een AI-gedreven creatieve studio in Kuala Lumpur, Maleisië. De lancering is onderdeel van een wereldwijde investering in AI-gedreven creatieve hubs in Azië, Europa en de Verenigde Staten.
De nieuwe studio in het Maleisië benadrukt de ambitie van het bureau om voorop te blijven lopen in creatieve dienstverlening en innovatieve AI-oplossingen. Naast Kuala Lumpur implementeert TEAM LEWIS het studio- en werkplekconcept in het hoofdkantoor in Londen en later dit jaar in San Diego, de Verenigde Staten. De nieuwe studio’s bieden de internationale teams ondersteuning om AI-technologieën nog doelgerichter toe te passen in creatieve producties. Een van de innovaties is een door TEAM LEWIS ontwikkeld AI-platform.
Keso Kendall, SVP APAC bij TEAM LEWIS: “De opening van onze nieuwe locatie in Maleisië benadrukt onze voortdurende investering in innovatie en creativiteit, en versterkt onze aanwezigheid in de regio. Bovendien biedt het klanten die de Maleisische markt willen betreden de zekerheid dat ze op ons kunnen rekenen voor de complete marketingmix.”
Internationale samenwerking
De creatieve hubs gaan nauw samenwerken met andere locaties binnen de groep, zoals de studio in Eindhoven. Hier opende TEAM LEWIS in 2022 de allereerste productiestudio die sindsdien als broedplaats voor creatieve producties fungeert, waaronder fotografie, video maar ook livestreams, podcasts en on-site trainingen. De groeiambities voor de studio in Eindhoven zijn onverminderd hoog en de adoptie van AI-gedreven diensten binnen TEAM LEWIS gaat ook in Nederland voor een creatieve impuls zorgen.
Dankzij studiolocaties in verschillende tijdzones werkt TEAM LEWIS volgens het 'follow-the-sun'-principe, waarbij de teams tijdverschillen optimaal benutten om de creatieve producties te versnellen en continuïteit te garanderen.
Arjun Singh, Global Director of Creative Operations bij TEAM LEWIS: “Maleisië staat bekend om zijn dynamische en creatieve cultuur. Doordat de studio's zich in tijdzones bevinden met elk acht uur verschil, kunnen we sneller en flexibeler opereren. Dankzij dit ‘follow-the-sun’-principe kunnen we 24/7 content ontwikkelen voor onze klanten. Deze investering bevestigt onze ambitie om te blijven vernieuwen, zodat we klanten nog beter én in een hoger tempo kunnen bedienen. Ook draagt het bij aan de groei van onze creatieve dienstverlening.”