Tribal DDB wint EACA Euro Effie
17-09-2010 (10:45) - Bureaus
De EACA Euro Effie is geïntroduceerd in 1996 en jureert met name campagnes die bewezen succes hebben behaald in twee of meer Europese landen. Eerrgisteravond in de Autoworld Museum in Brussel werd de Philips Cinema 21:9 campagne bekroond met een zilveren Effie. De Philips Cinema 21:9 campagne won eerder al verschillende creativiteitsprijzen, waaronder een Grand Prix bij Eurobest en de Film Grand Prix en een zilveren Cyber Lion bij Cannes Lions. Het winnen van een Euro Effie is volgens Tribal het ultieme bewijs dat creativiteit en effectiviteit elkaar niet uitsluiten en dat creativiteit een belangrijke business driver is.
Tribal DDB is een wereldwijd bureaunetwerk gespecialiseerd in interactieve communicatie. In de afgelopen jaren heeft Tribal DDB Amsterdam nominaties en bekroningen verdiend bij onder andere de SpinAwards, Epica, Eurobest, Bima, Esprix, SAN Accent, Webby Awards en New York Festivals. In 2008 is Tribal DDB door Advertising Age uitgeroepen tot ‘Global Agency Network of the Year’. In 2009 ontving het als eerste digitale bureau de Film Grand Prix in Cannes.