Vandejong maakt campagne Universiteit Twente
15-11-2010 (09:21) - Bureaus
Wat vindt 6VWO? Deze vraag staat centraal in de nieuwe bachelorcampagne van Universiteit Twente. Voor de campagne bracht communicatiebureau Vandejong het leven van 6VWO-ers in kaart. Een lijst met 55 vragen en stellingen over hun leven, de wereld, studeren en hun plannen voor de toekomst leverde
opmerkelijke resultaten op die terug te vinden zijn op watvindt6vwo.nl. Centraal in de campagne staat een bijzondere augmented reality (AR) actie. De technisch complexe actie liet Vandejong geheel realiseren door studenten van Universiteit Twente.
Ongeveer 10.000 6VWO-scholieren krijgen een actiekaart thuisgestuurd met de stelling: Ik wil de wereld.... inspireren/veroveren/verbeteren/verbouwen. Scholieren kunnen de vraag beantwoorden door een AR-code van de kaart voor hun webcam te houden. Bij elk antwoord verschijnt een animatie en informatie over hoe de scholieren met een studie aan de
Universiteit Twente hun wereldambitie kunnen waarmaken.
Op watvindt6vwo.nl kan de eindexamenscholier zijn of haar mening vergelijken met andere 6VWO-ers. Denk aan stellingen als: ‘Ik zie een gouden toekomst voor...’of ‘Over vier jaar...’. Waarop 34% van de scholieren zegt een gouden toekomst te voorzien voor nanotechnologie en 51% over vier jaar een bul en een goede baan denkt te hebben.
Bureau: Vandejong
Klant: Universiteit Twente
Opdracht: Ontwikkel een bachelorcampagne
Concept & ontwerp: Vandejong
Vragenlijst: Vandejong & Universiteit Twente
Illustraties: Fons Schiedon
Technische realisatie website en augmented reality: Universiteit Twente
