Virtual Affairs start consultancybureau OrangeTrail
08-02-2011 (07:51) - Bureaus
Full service internetbureau Virtual Affairs richt samen met Phil Kropp en Jaap Linssen consultancybureau OrangeTrail op. OrangeTrail BV richt zich vanaf 1 februari op het succesvol implementeren, stimuleren en gebruiken van interne sociale media bij organisaties. Virtual Affairs behoort tot de top vijf van full service internetbureaus in Nederland en realiseert succesvolle oplossingen voor klanten als ING, Heineken, Univé, Akzo Nobel en Ditzo.
Steeds meer organisaties gebruiken voor hun interne communicatie sociale media om onderling kennis te delen, samen te werken, te innoveren en te communiceren. Gartner voorspelt zelfs dat er in 2015 binnen 40% van de bedrijven een Facebook-achtige infrastructuur is. Virtual Affairs heeft jarenlange ervaring in het ontwerpen en realiseren van intranetten gebaseerd op Microsoft SharePoint technologie. Het nieuwe consultancybureau OrangeTrail richt zich op het gebruik van sociale media om de interne communicatie bij organisaties te bevorderen en innovatie tot stand te brengen.
Virtual Affairs, met vestigingen in Amsterdam, Rotterdam en Sofia (Bulgarije), behoort tot de top vijf van full service internetbureaus in Nederland en is opgericht in 1997. Het internetbureau heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot specialist in het bedenken en realiseren van e-businesstoepassingen en intranetten. Kernwaarden zijn ondernemerschap, commitment, authenticiteit en integriteit.
OrangeTrail helpt bedrijven waarde te creëren door het inzetten van interne social media. Deze waarde ontstaat vooral door het benutten van de in het bedrijf aanwezige kennis, het benutten van de collectieve intelligentie en het mogelijk maken van innovatieve samenwerkingsvormen. De oprichters van OrangeTrail zetten eerder social media in bij bedrijven als Achmea, TNT Post, Randstad en Vodafone.