Zes IMC European Awards naar Nederland

14-10-2010 (08:59) - Bureaus

Nederland heeft een gouden, vier zilveren en een bronzen award ontvangen bij de IMC European Awards 2010. De Europese vakprijs is een erkenning voor campagnes die zich onderscheiden op de pijlers strategie, mediakeuze, creatie en effectiviteit. De campagne OLA Tussendoortjesvergelijker is beloond met een gouden award.

De Nederlandse winnaars ontvingen woensdag 13 oktober tijdens de 24 uur van Reclame uit handen van juryvoorzitter Renate Vogt en bestuurslid Kees-Jan Rozestraten de bekroning. Alleen nationaal bekroonde campagnes mogen worden ingezonden voor een IMC European Award. DDMA en VEA hebben de uitreikingslunch van de IMC European Awards mogelijk gemaakt. Voor Nederland zijn de volgende campagnes bekroond:

Goud
Campagne               OLA Tussendoortjesvergelijker
Categorie                 Integrated Communication
Opdrachtgever       Unilever Benelux
Bureau                      Being There, The Gardeners, Emakina

Zilver
Campagne               Abracadabra
Categorie                 Cause or Charity/Non-profit Marketing
Opdrachtgever       ROC Noord Holland
Bureau                      G2 Amsterdam

Zilver
Campagne               XS4ALL Veiligheid op Internet
Categorie                 Digital Communication
Opdrachtgever       XS4ALL Internet
Bureau                     Ogilvy Amsterdam

Zilver
Campagne               Albert Heijn Voetbalplaatjes
Categorie                 Sponsorship/Joint Effort/Tie-in
Opdrachtgever       Albert Heijn
Bureau                      TBWA\NEBOKO

Zilver

Campagne               Jouw Heineken
Categorie                 Innovative Idea or Concept
Opdrachtgever       Heineken Nederland
Bureau                      Fitzroy, TBWA\NEBOKO en Kobalt

Brons
Campagne               bol.com breekt in op routine-aankoop studieboeken
Categorie                 Retail or Trade Marketing
Opdrachtgever       bol.com
Bureau                      ETCETERA, Red Urban


De IMC European Awards is dé Europese prijs voor de beste geïntegreerde marketing communicatie campagnes. Alleen nationaal genomineerde campagnes kunnen worden ingezonden voor deze internationale prijs. Voorzitter van de internationale jury is Renate Vogt (Friends4you). De Nederlandse afvaardiging in de jury bestaat uit Olivier Koning (Selmore), Erik-Jan Koense (&KoenseSeverein), Marcel Beerthuizen (SOS Kinderdorpen), Henk Nieuwenhuis (Ogilvy), Ben Imhoff (ETCETERA) en Reinoud Wolff  (Goed & Groen). De IMC European Awards worden georganiseerd door de Integrated Marketing Communication Council (IMCC) van de EACA.  Zowel DDMA als VEA zijn lid van EACA.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch