40 jaar écht wonen bij Kwantum
06-10-2016 (09:34) - Campagnes
Kwantum bestaat 40 jaar en viert dat met een campagne die het echte wonen viert. De campagne kwam tot stand in samenwerking met Canday en richt zich niet op het ‘overgestileerde showroom wonen', maar op het wonen van alledag.
De nieuwe campagne zal dan ook een belangrijker gewicht toekennen aan user-generated social content, die zowel Kwantum als zijn klanten op ideeën brengt om eigentijds wonen voor iedereen bereikbaar te maken.
retailtrends
Communicatiemanager Letteke Bens: ’Om een actuele retailformule te blíjven, moet je continu verjongen. Daarom heeft Kwantum de succesvolle campagne Daar woon je beter van! aangescherpt op basis van 10 belangrijke retailtrends en gaan we vol vertrouwen dit jubileumjaar en de toekomst in.' De afgelopen maanden is hard gewerkt de trends in het denken en doen te verankeren. Dit heeft geresulteerd in deze nieuwe integrale campagne die behalve het jubileum vooral ook het echte wonen viert.
peer group
Canday's Leila Mulder: 'Voor keuzes en inspiratie kijkt en luistert de consument eerder naar de peer group dan naar merken. Dat wisten we al. Maar ook woonbladen, bloggers en vloggers hebben aan invloed ingeboet. De beïnvloeding is verschoven van influencers naar influence', aldus de strateeg. 'Nog steeds laat 75% van de mensen zich door influencers beïnvloeden. Maar vrienden zijn met een score van 90% toch een stuk bepalender geworden. Die social power ontsluiten we nu veel beter met de nieuwe campagne'’ zegt Mulder.
tijdsdruk
De opnames voor de nieuwe commercials zijn onder hoge tijdsdruk geproduceerd. 'Maar de production value is hoog', zegt Canday's Hennie Bouwe. ‘We hebben samen met het topteam van Lukkien in drie dagen tijd maar liefst dertien volledig unieke scènes gedraaid. Met veel acteurs, props en camerahoeken. Dat is ons enkel en alleen gelukt, omdat Canday en Lukkien het samen met Kwantum zo goed hebben voorbereid. Het leek zeer ambitieus, maar bleek uiteindelijk goed haalbaar.'
credits
Bureau: Canday
Creatieve Directie: John Lommers
Client Services Director: Hans Vermeulen
RTV Producer: Hennie Bouwe
Strategie: Carlijn Danser & Leila Mulder
Concept & Art: Bernd van den Thillart
Concept & Copy: Ruud van Esch & Barry de Waal
Project Management: Saskia Donders
Klant: Kwantum
Eindverantwoordelijke Strategie: Letteke Bens-van den Berg
Eindverantwoordelijke Creatie: Mariska Wijnands
Productie TVC: Lukkien
Producent: Peter Derksen
Regisseur: Alain Friedrichs
D.O.P.: Daan Nieuwenhuijs
Gaffer: Frank Berger
Hoofd styling: Elske van Buuren
Styling: Daphne van der Heijden
Visagie: Babet Wolthuis
Fotograaf: Eelco Keizer