ABN AMRO kijkt naar de toekomst met nieuwe commercial

28-09-2021 (10:42) - Campagnes

ABN AMRO lanceert een nieuwe campagnereeks die vertrekt vanuit relevante vragen en issues die spelen bij consumenten.

In de nieuwe campagnes laat ABN AMRO consumentendata leidend zijn voor de keuze in thema’s en proposities die onder de aandacht worden gebracht. Waar houden mensen zich op dit moment mee bezig? Welke onderwerpen zijn nu relevant? Zo blijkt uit onderzoek dat steeds meer mensen zich zorgen maken over de financiële toekomst van hun kinderen. Maar ook het eigen pensioen lijkt geen vanzelfsprekendheid meer te zijn. Kortom, de financiële onzekerheid die mensen momenteel ervaren is groot.
 

Toekomstverslimmers

Met de Toekomstverslimmers wil ABN AMRO mensen motiveren om vandaag keuzes te maken om hun financiële toekomst te verbeteren. De campagne richt zich op de doelgroep die de middelen en mogelijkheden heeft om dit te doen door middel van bijvoorbeeld beleggen, vermogensbeheer, schenken of pensioensparen. Daarmee vergroten ze de kans om hun kinderen later te kunnen helpen als dat nodig blijkt. Of om zelf eerder te stoppen met werken.

Voor de TV-commercial is gekozen voor een warme film die mensen meeneemt in de wereld van een nieuwe generatie. Naast film bestaat de campagne uit online video, radiocommercials en bannering.
 

Credits

ABN AMRO Creatie
Creatieve directie Strategie Account Productie Regisseurs
DOP Productiemaatsch. Media
Tanja Bom, Joost van Holten, Annette van Hunen, Luuk Venema Leon Ragetlie, Gabriela Nouws
Ths Bontje
Marc Oosterhout, Moniek van Westerop
Karn van den Bossche, Puck de Mol van Otterloo Christ Bloemheuvel
Norman Bates
Menno Mans
Holy Fools
Mediacom & Storm Digital